Στεφάνου Γεωργία

Καθηγήτρια

Γνωστικό Αντικείμενο: Γνωστική ψυχολογία με έμφαση στις Εφαρμογές
ΦΕΚ: 4069/Β/23-06-2023
Γραφείο: 103
Τηλέφωνο: 2385055107
E-mail: gstephanou@uowm.gr
Κωδικός Μαθήματος Τίτλος Μαθήματος
0401ΥΓνωστική Ψυχολογία
0404ΕΕκπαιδευτική Ψυχολογία & Στοιχεία Εξελικτικής Ψυχολογίας
0405ΕΕφαρμογές της Γνωστικής Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση
0403ΕΨυχολογία Κινήτρων
Η Γεωργία Στεφάνου είναι Καθηγήτρια «Γνωστική Ψυχολογία και Εφαρμογές στις Διαπροσωπικές σχέσεις, στην Εκπαίδευση και στη Συμπεριφορά Επίτευξης» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, όπου εργάζεται από το 2005. Είναι κάτοχος διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με ειδίκευση στην Ψυχολογία από το Πανεπιστήμιο Μάντσεστερ της Αγγλίας. Κατέχει, επίσης, μεταπτυχιακή Ειδίκευση από το Τμήμα  Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού της ΠΑ.ΤΕ.Σ ΣΕΛΕΤΕ Θεσσαλονίκης. Αποφοίτησε από το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με ειδίκευση στην Ψυχολογία, του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Διαθέτει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου, και έχει εκπαιδευτεί στις ψυχοθεραπευτικές μεθόδους Γνωστική Αναλυτική και Συστημική.  Έχει πολυετή ακαδημαϊκή διδακτική εμπειρία και επίβλεψη διατριβών σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Διδάξει ή και έχει  διδάξει, εκτός από το Τμήμα Νηπιαγωγών του Π.Δ.Μ., στο Αριστοτέλειο  Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, και στα Πανεπιστήμια Δημοκρίτειο, ΑΤΕΙΘ, Μακεδονία και Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Έχει δημοσιεύσει αρκετές εργασίες σε επιστημονικά διεθνή και ελληνικά περιοδικά, σε πρακτικά συνεδρίων και σε συλλογικούς τόμους. Είναι μέλος της Συντακτικής Επιτροπής Επιστημονικών Περιοδικών και έχει διατελέσει μέλος Επιστημονικών και Οργανωτικών Επιτροπών Επιστημονικών Συνεδρίων. Ακόμη, έχει λειτουργήσει ως κριτής σε Επιστημονικά Περιοδικά, όπως Metacognition and Learning, British Journal of Educational Psychology. Είναι μέλος Διεθνών Επιστημονικών Εταιρειών, όπως ΕΛΨΕ, IAAP και EARLY. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στο γιγνώσκειν, μεταγιγνώσκειν, κίνητρα και θυμικό κύρια στο πλαίσιο της εκπαίδευσης, της δυναμικής εντός των ομάδων, των διαπροσωπικών σχέσεις και της συμπεριφοράς επίτευξης.

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα

Ενδεικτικές δημοσιεύσεις

  1. Stephanou, G. & Giorgali, S. (2021). Work Interpersonal Relationships: Cognitive Appraisals and the Prediction of Dispositional Forgiveness and Satisfaction of Life and Work.  Psychology, 11, 1991-2023.

  2. Stephanou, G., & Athanasiadou, K. (2020). Interpersonal Relationships: Cognitive Appraisals, Emotions and Hope. European Journal of Psychology and Educational Research, 3(1), 13-38.

  3. Stephanou, G., & Karamountzos, D. (2020). Enhancing Students’ Metacognitive Knowledge, Metacognitive Regulation and Performance in Physical Education via TGFU.  Research in Psychology and Behavioral Sciences, 8(1), 1-10.

  4. Stephanou, G., & Τsoni, F. (2019). Effects of Metacognition on Performance in Mathematics and Language- Multiple Mediation of Hope and General Self-Efficacy. International Journal of Psychological Studies, 11, 30-52.

© 2016 nured.uowm.gr