Η Στεργιανή Γκιαούρη είναι Ψυχολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ψυχολογίας της Ειδικής Αγωγής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Από το 2019 έως το 2022 ήταν Επίκουρη Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας στο Π.Τ.ΔΕ. του Π.Δ.Μ. Ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές της σπουδές στη Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Κοινωνική Ψυχιατρική και Παιδοψυχιατρική στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Συνέχισε διδακτορικές και μεταδιδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στα ερευνητικά πεδία της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και της Αναπτυξιακής και Σχολικής Ψυχολογίας. Έχει πολυετή εργασιακή, κλινική και διδακτική εμπειρία στο πεδίο της Ψυχολογίας. Προσανατολίζεται στις ερευνητικές περιοχές της Ειδικής Αγωγής, της Νοητικής Αναπηρίας, της Ψυχοεκπαιδευτικής Αξιολόγησης, της Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης ατόμων με δυσκολίες στη μάθηση και στη ζωή. Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων και συστημική-οικογενειακή ψυχοθεραπεύτρια. Έχει δημοσιεύσει ερευνητικές εργασίες σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και είναι συν-συγγραφέας βιβλίων σχετικών με τη Ψυχολογία και την Ειδική Αγωγή. Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Επιλεγμένες Πρόσφατες Δημοσιεύσεις
- Hallahan, D.P., Kauffman, J.M., & Pullen, P.C. (2022). Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες: Εισαγωγή στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση (επιστημονική επιμέλεια βιβλίου Γκιαούρη, Σ., Κλήμης, Α., Μαυροπαλιάς, Τ., Τσιμπιδάκη, Α., & Τραγουλιά Ε.). Αθήνα: Gutenberg.
- Stergiani Giaouri, Marianna Hatzopoulou, Spyridoula Karipi, Anastasia Alevriadou, & Vassilis Kourbetis. (2022). The role of Deaf practitioners as Role Models and Sign Language teachers in three European countries. Trends in Psychology.
- Γκιαούρη, Σ. Αλευριάδου, Α., & Αντωνίου, Α-Σ. (2021). Η μελέτη της μνήμης και της μάθησης στα άτομα με νοητική αναπηρία: Νέες προκλήσεις για το εκπαιδευτικό πεδίο. Κεφάλαιο στο βιβλίο του Αντωνίου Αλέξανδρου-Σταμάτιος, Σύγχρονες προσεγγίσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Αθήνα: Gutenberg.
- Αλευριάδου, Α., Γκιαούρη, Σ., & Αντωνίου, Α-Σ. (2021). Η αντίληψη του θανάτου και η διαχείριση του πένθους σε παιδιά και εφήβους με νοητική αναπηρία. Κεφάλαιο στο βιβλίο του Αντωνίου Αλέξανδρου-Σταμάτιος, Διεπιστημονικές (επανα-)προσεγγίσεις στο γεγονός του θανάτου. Αθήνα: Gutenberg.
- Kourbetis, V., Alevriadou, A., Karipi, S., Giaouri, S. & Passos, D. (2021). A MOOC Inclusive Platform Open to Deaf Role Models. In G. Ubachs, S. Meuleman & A. Antonaci (Eds). Higher Education in the new normal: the role of online, blended and distance learning. Proceedings of the Innovating Higher Education Conference, 3 - 5 November 2021 in Bari (IT).
- Γκιαούρη, Σ., & Αλευριάδου, Α. (2021). Εισαγωγή στη Νευροψυχολογία των Γενετικών Συνδρόμων σχετιζόμενων με τη νοητική αναπηρία υπό το πρίσμα της Αναπτυξιακής Προσέγγισης. Στο Α.-Χ. Μαλεγιαννάκη & Μ-Ε. Κοσμίδου (Επιμ.), Νευροψυχολογία των γενετικών Συνδρόμων (σελ. 25-44). Αθήνα: Gutenberg.
- Rachanioti, E., Giaouri, S., Laskaraki, E., & Alevriadou, A. (2021). Can I Work Here?: Employment Barriers for Individuals with Intellectual disabilities in Greece. JOURNAL OF INTELLECTUAL DISABILITY DIAGNOSIS AND TREATMENT, 9, 354-362.
- Γκιαούρη, Σ., Αλευριάδου, Α., & Ραχανιώτη, Ε. (2021). Κοινωνική ανάπτυξη παιδιών με νοητική αναπηρία και σύνδρομο Down στη γενική και ενιαία εκπαίδευση. Αθήνα: Κάλλιπος. https://repository.kallipos.gr/handle/11419/8012
- Γκιαούρη, Σ., Αντωνίου, Α-Σ., & Αλευριάδου, Α. (2021). Γέφυρες μετάβασης από το σχολείο στην εργασία και Δια Βίου Ανάπτυξη για άτομα με νοητική αναπηρία. Αθήνα: Παρισιάνου.
- Γκιαούρη, Σ. (2020). Ανταπόκριση σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και προαγωγή ψυχολογικής ευημερίας στην Πανεπιστημιακή Κοινότητα. Κοζάνη: En-tiposis.
- Γκιαούρη, Σ. (2020). Οδηγός παροχής υπηρεσιών τηλεψυχολογίας στο εκπαιδευτικό πεδίο. Κοζάνη: En-tiposis.
Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα