Γεωργάλου Μαρία

Επίκουρη Καθηγήτρια

Γνωστικό Αντικείμενο: Κοινωνιογλωσσολογία και Ανάλυση Λόγου
ΦΕΚ: 1733/Γ΄/13-06-2024
Γραφείο: 316
Ώρες συνεργασίας με τους φοιτητές/φοιτήτριες: ορίζονται κατόπιν ραντεβού μέσω email στο mgeorgalou@uowm.gr
Τηλέφωνο: 2385055204
E-mail: mgeorgalou@uowm.gr
Προσωπική Ιστοσελίδα: https://www.marizageorgalou.com/
Κωδικός Μαθήματος Τίτλος Μαθήματος
0920ΕΑνάλυση Λόγου
0921EΓλώσσα και Διαδίκτυο
0905ΕΕισαγωγή στην Κοινωνιογλωσσολογία
0919ΕΨηφιακοί Γραμματισμοί στην Προσχολική και Πρωτοσχολική Ηλικία
Η Μαρίζα Γεωργάλου (https://www.marizageorgalou.com/) είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Κοινωνιογλωσσολογίας και Ανάλυσης Λόγου στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Σπούδασε Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία στο ΕΚΠΑ. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στη Γλωσσολογία στο Πανεπιστήμιο του Lancaster στην Αγγλία, από όπου έλαβε και τον διδακτορικό της τίτλο. Διδάσκει ή έχει διδάξει σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Η έρευνά της επικεντρώνεται στην επικοινωνία μέσω νέων τεχνολογιών, με έμφαση στους γλωσσικούς και σημειωτικούς τρόπους με τους οποίους οι χρήστες/ριες σηματοδοτούν διάφορες όψεις της ταυτότητάς τους. Έχει συμμετάσχει στα ερευνητικά προγράμματα “Language and Superdiversity: (Dis)identification in Social Media” (Πανεπιστήμιο Jyväskylä, Φινλανδία), με υποτροφία της φινλανδικής κυβέρνησης, και «Νέοι/ες ‘σε κρίση’/ στην κρίση: Κατασκευές της επιστημονικής μετανάστευσης στον λόγο Ελλήνων/ίδων του εξωτερικού και των ΜΜΕ» (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας), με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ. Στις δημοσιεύσεις της περιλαμβάνονται άρθρα σε διεθνή περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων, και κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους. Είναι κριτής σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και διεθνείς εκδοτικούς οίκους.

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα

Ενδεικτικές δημοσιεύσεις

  • Γκαλά, Γ. & Γεωργάλου, Μ. (2023). Κινούμενα σχέδια και οπτικές αναπαραστάσεις του φύλου: Διδακτική πρόταση κριτικού γραμματισμού για παιδιά πρωτοσχολικής ηλικίας. Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση 11(1): 76-102.

  • Georgalou, M. (2021). New Greek migrant (dis)identifications in social media: Evidence from a discourse-centred online ethnographic study. Humanities & Social Sciences Communications 8, 155.

  • Γεωργάλου, M. (2020). Κριτική ανάλυση νεομεταναστευτικού λόγου: Διακειμενικότητα και ταυτότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο Σ. Μπουκάλα & Α. Γ. Στάμου (επιμ.), Κριτική Ανάλυση Λόγου: (Απο)δομώντας την ελληνική πραγματικότητα. Αθήνα: Νήσος. 623-658.

  • Γεωργάλου, M. & Στάμου, Α. Γ. (2020). #Home. Ταυτότητες στα social media μιας ελληνίδας νεομετανάστριας στη Γερμανία. Στο Α. Γ. Στάμου, Γερμανικότητα και ελληνικότητα: Ταυτότητες στη μαζική κουλτούρα. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο. 239-297.

  • Γεωργάλου, M. (2019). Δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης για εκπαιδευτικούς ξένων γλωσσών. Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ. Συστάδα: Ξένες Γλώσσες. Πράξη: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη. ΙΕΠ.

  • Georgalou, M. (2017). Discourse and Identity on Facebook. London: Bloomsbury.

© 2016 nured.uowm.gr