Η Πηνελόπη Παπαδοπούλου είναι Καθηγήτρια Εκπαίδευσης στη Βιολογία στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Π.Δ.Μ. Οι προπτυχιακές και οι διδακτορικές σπουδές της έγιναν στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στην Σχολή Θετικών Επιστημών (Τμήμα Βιολογίας) και στην Παιδαγωγική Σχολή (ΠΤΔΕ) αντίστοιχα. Έχει παρακολουθήσει μια σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων στο εσωτερικό και το εξωτερικό. Έχει διδάξει ως Βιολόγος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (25 έτη, κατά τα τελευταία 7 έτη υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης), στο ΑΠΘ (Τμήμα Βιολογίας, Διδασκαλείο Νηπιαγωγών και Διδασκαλείο Δ. Γληνός του ΠΤΔΕ) και στο ΠΤΝ του ΠΔΜ από το 2009. Έχει συνεργαστεί σε 11 ερευνητικά έργα. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα σχετίζονται κυρίως με:
- την επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα διδακτικού σχεδιασμού (ΔΜΑ) και διδασκαλίας των Φυσικών επιστημών
- την εννοιολογική οικολογία της Εξελικτικής Θεωρίας
- την διερεύνηση αντιλήψεων και την καλλιέργεια των δεξιοτήτων της επιστημονικής μεθόδου σε παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας των παιδιών προσχολικής ηλικίας, οι οποίες σχετίζονται με βασικές βιολογικές έννοιες και διαδικασίες και τέλος
- ζητήματα που σχετίζονται με την Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη και την σύνδεσή της με την επίτευξη των Στόχων για την Βιώσιμη Ανάπτυξη του ΟΗΕ.
Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα
Ενδεικτικές δημοσιεύσεις
Bonoti F, Christidou V, Papadopoulou P. (2021). Children’s conceptions of coronavirus.
Public Understanding of Science. Online first. doi:
10.1177/09636625211049643.
Christidou, V., Papadopoulou, P., Bonoti, F. (2021). Greek children’s views of COVID-19 preventive practices.
Mediterranean Journal of Education, 1(2), p. 1-7.
Athanasios Mogias, George Malandrakis, Penelope Papadopoulou, and Costas Gavrilakis (2021). Self-Efficacy of In-Service Secondary School Teachers in Relation to Education for Sustainable Development: Preliminary Findings. In O.Levrini, G. Tasquier, T.G. Amin,·L. Branchetti, M. Levin (Eds)
Engaging with Contemporary Challenges through Science Education Research. Selected papers from the ESERA 2019 Conference. Cham, Switzerland: Springer.
Tsaliki, C., Papadopoulou, P., Malandrakis, G., & Kariotoglou, P. (2021). Evaluating inquiry practices: Can a professional development program reform science teachers’ practices?
Journal of Science Teacher Education (Accepted)