Η Ευαγγελία Καλεράντε είναι Καθηγήτρια της Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στο Πανεπιστήμιο της Δ. Μακεδονίας. Είναι απόφοιτος του Πολιτικού Τμήματος της Νομικής Σχολής Αθηνών, της Παιδαγωγικής Σχολής Αθηνών και της Σχολής Νηπιαγωγών. Έχει πραγματοποιήσει Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Κοινωνιολογία και το θέμα του διδακτορικού της είναι στον τομέα της Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ασχολείται με ζητήματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και Πολιτικής Κοινωνιολογίας. Με βάση την ενασχόλησή της με την Κοινωνιολογία της Τέχνης και της Λογοτεχνίας έχει συνεργαστεί με τη Σχολή Καλών Τεχνών και το μεταπτυχιακό τμήμα Δημιουργικής Γραφής. Συνεργάζεται σε μεταπτυχιακά τμήματα διαφορετικών Πανεπιστημίων, όπως και σε σεμιναριακούς κύκλους. Στις ειδικές συνεργασίες της περιλαμβάνεται επιστημονικό έργο σε οργανισμούς, όπως: ΙΚΥ, ΕΚΔΔΑ, ΚΕΘΙ, ΙΠΕΜ-ΔΟΕ, ΕΛΙΔΕΚ κλπ. Επίσης συμμετέχει σε τυπικά και άτυπα πεδία σκέψης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε θέματα κοινωνικής οικονομίας, μετανάστευσης και κοινωνιολογικής μελέτης κοινωνικών ανισοτήτων. Έχει εργαστεί σε ερευνητικές ομάδες για τη διερεύνηση ζητημάτων αναφορικά με την Εκπαιδευτική Πολιτική για τη μετανάστευση και την ισότητα. Επίσης, την ενδιαφέρει η μελέτη της Ιστορίας της Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με αξιοποίηση αρχειακού υλικού και βιογραφικής ανάλυσης. Επικεντρώνεται στη σύνδεση πολιτικής, εκπαίδευσης και δομημένης κοινωνικής πραγματικότητας.
Είναι μέλος Ελληνικών Επιστημονικών Συλλόγων και αντίστοιχων Παγκοσμίων της ειδικότητάς της. Μελέτες και άρθρα της έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και ξένα περιοδικά και επιστημονικούς τόμους. Τα προσωπικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε κινηματογράφο, λογοτεχνία και φωτογραφία.
Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα
Ενδεικτικές δημοσιεύσεις
Καλεράντε, Ε. (2021).
Εκπαιδευτική Κουλτούρα και Κοινωνικο-πολιτικός λόγος: «Η μικρή ιστορία της εκπαιδευτικής πολιτικής 1963-1965 στη μεγάλη ιστορία της δεκαετίας του ΄60». Αθήνα: 24 γράμματα.
Kalerante, E., Giavrimis, P., Nikolaou, S-M., Eleftherakis, Th. & Gogou, L. (eds.) (2020).
Applied Qualitative Studies in Education. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.
Kalerante, E. (2020). “The Process of Education Policy for Refugees within a Schedule to Promote Democracy”.
Journal of Education, Society and Behavioural Science 33(1): 1-10.
Kalerante, E. (2020). “Ideologies and Conceptualisations to organization and operation of experimental schools”.
International Journal of Education Humanities and Social Science. 3 (01): 33-41.
Καλεράντε, Ε. (2020). Πολιτική για την εκπαίδευση των προσφύγων: Κειμενικός λόγος και εκπαιδευτικές δομές, στον συλλογικό τόμο Ψημμένος, Ι. (επιμ.)
Μετανάστευση και μεταναστευτική πολιτική. Αθήνα: Διόνικος, 297-325.
Καλεράντε, Ε. (2020). Προσφυγικό ζήτημα και δημοκρατία: Η εκπαίδευση των προσφύγων στην προσαρμοστική αναβάθμιση εκπαιδευτικών πολιτικών, στο: Μιχαήλ, Δ. Σακελαρίου, Α & Γογονάς, Ν. (επιμ.).
Πρόσφυγες και Εκπαίδευση. Αθήνα: Σταμούλης, 33-57.