Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Γεωργάλου Μαρίζα
Τίτλος: Ο διαφημιστικός τουριστικός λόγος στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: Μια διαδικτυακή εθνογραφική μελέτη.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή:
- Γεωργάλου Μαρίζα
- Καραχάλιου Ράνια
- Γιαννακοπούλου Αναστασία
Περίληψη
Στόχος της παρούσας διατριβής είναι να διερευνηθεί η διαφήμιση των τουριστικών προορισμών μέσω του διαδικτύου και πιο συγκεκριμένα των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Η προώθηση τουριστικών προορισμών στην Ελλάδα μέσω του διαδικτύου ξεκίνησε το 2000, όταν δημιουργήθηκε η σελίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) και τον Ιούλιο του 2010 κυκλοφόρησε το πρώτο μηνιαίο e-newsletter (διαδικτυακό δελτίο) (Βάζου, 2018).
Όσον αφορά τη Μεθοδολογία θα εφαρμοστεί η ψηφιακή εθνογραφία, η οποία περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων, την παρατήρηση οθόνης και τις διαδικτυακές συνεντεύξεις (Skygeby, 2011). Σχετικά με τα δεδομένα, διακρίνονται σε πρωτογενή και δευτερογενή. Στα πρωτογενή ανήκουν blogs και sites, τα οποία αφορούν ταξιδιωτικούς προορισμούς. Στην παρούσα φάση έχουν επιλεχθεί 4 blogs εκ των οποίων τα 3 αφορούν ταξιδιωτικούς προορισμούς και το 1 σχετίζεται με την ταξιδιωτική παιδαγωγική. Σχετικά με τα δευτερογενή δεδομένα θα γίνει προσπάθεια να μελετηθεί, όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος των παραπάνω δεδομένων γίνεται, μέσω των κριτηρίων κειμενικότητας (π.χ. συνοχή, συνεκτικότητα) (De Beaugrande & Dressler, 1981) σε συνδυασμό με άλλες παραμέτρους, οι οποίες αποτελούν επέκταση της συνοχής και της συνεκτικότητας, όπως σχήματα λόγου, λ.χ. μεταφορές (Myers, 1994). Επομένως, μέσω του διαφημιστικού τουριστικού λόγου των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης θα γίνει μία προσπάθεια, ώστε να ενισχυθεί το περιεχόμενο των social media μέσω της προσθήκης του βιωματικού περιεχομένου του.