Συγκρουσιακά ζητήματα από την Εβραϊκή Ιστορία

5ο εξάμηνο, 6ο εξάμηνο, Ιστορία

Διδάσκουσα - ων Βαμβακίδου Ιφιγένεια
Κωδικός Μαθήματος 1103Ε
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4
Τύπος μαθήματος Υποχρεωτικό Επιλογής
Προαπαιτούμενα μαθήματα Όχι
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus Ναι
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) http://eclass.uowm.gr/

Περιεχόμενο

  • χαρτογραφείται η σύνθετη σχέση της ακαδημαϊκής ιστορίας με τη δημόσια ιστορία, την εθνική ιδεολογία και τις πολιτικές ταυτότητας των θυματοποιημένων ομάδων
  • επισημαίνονται οι τις αποκλίσεις που υπάρχουν μεταξύ της συλλογικής μνήμης των λαών και της επίσημης ιστορίας τους
  • οι πολιτικές μνήμης που θεσπίζουν τα κράτη
  • οι συμβολικοί πόλεμοι
  • ενδεικτικές μελέτες περίπτωσης από Γαλλία. Γερμανία, Πολωνία, Ιαπωνία, Κίνα, Η,Π,Α, πρώην Σοβιετική Ένωση (σοβιετικός ελληνισμός και σταλινικές διώξεις), Ελλάδα και Τουρκία (Γενοκτονία των Ποντίων και ενσωμάτωση τους στην ελληνική κοινωνία)

Μαθησιακά αποτελέσματα

Στόχος είναι να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της νεότερης εβραϊκής ιστορίας με έμφαση στον ελλαδικό και βαλκανικό χώρο μέσα από τα προσφερόμενα συγγράμματα του μαθήματος, τις διαλέξεις και την βιβλιογραφία. Η ίδια η φύση της ιστορίας είναι συγκρουσιακή, το ιστορικό παρελθόν συχνά αμφισβητούμενο, οι ιστορικές ερμηνείες αμφιλεγόμενες, ενώ πολλά από τα σύγχρονα προβλήματα έχουν τις ρίζες τους στο παρελθόν. Θα αποκτήσουν εξειδικευμένες γνώσεις στο πεδίο των εβραϊκών ιστορικών σπουδών, οι οποίες συνεπάγονται κριτική κατανόηση επιστημονικών θεωριών και αρχών με παράλληλη ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής ανάλυσης για την επίλυση σύνθετων ερευνητικών προβλημάτων στις ιστορικές εποχές, όπως θέματα ειρήνης και πολέμου, επανάστασης και κινημάτων. Έτσι, δύνανται να διαχειρίζονται σύνθετες ιστορικές δραστηριότητες και σχέδια εργασίας σε θέματα ιστορικής κρίσης και ταυτότητας. Συνεπώς, δύνανται να περιγράφουν, να αναγνωρίζουν και να αποδελτιώνουν ιστορικά γεγονότα και εποχές. Θα ερμηνεύουν και θα κατανοούν μέσω ποιοτικών και ποσοτικών μεθοδολογικών εργαλείων την διδακτέα ύλη. Τέλος, στο πλαίσιο της αξιολόγησης δίνεται η δυνατότητα να προχωρήσουν στην διατύπωση ιστορικών κρίσεων μέσω σύγκρισης των δεδομένων ανάλυσης.

© 2016 nured.uowm.gr