Περιεχόμενο
- Η γλωσσική αγωγή στο Νηπιαγωγείο (Νηπιαγωγείο και γλωσσική αγωγή, Γλωσσολογία και διδασκαλία της γλώσσας, Τάσεις της Γλωσσολογίας και γλωσσική διδασκαλία – H παραδοσιακή μέθοδος προσέγγισης της γλώσσας – H δομιστική μέθοδος προσέγγισης της γλώσσας (δομισμός) – Η επικοινωνιακή προσέγγιση – Η δομητική προσέγγιση)
- Oι προϋποθέσεις των νηπίων (ψυχολογικές – κοινωνικές – γλωσσικές) \
- Το Αναλυτικό Πρόγραμμα (Σκοποί και στόχοι – Περιεχόμενο – Μεθοδολογία – Έλεγχος αποτελεσμάτων – Παρουσίαση του ΔΕΠΠΣ)
- Δραστηριότητες (H Οργανωμένη Δραστηριότητα – Οργάνωση, σχεδιασμός, παρουσίαση της Οργανωμένης Δραστηριότητας – Παρουσίαση – ανάλυση και κατασκευή Οργανωμένων Δραστηριοτήτων – Xρήση των διδακτικών εγχειριδίων στο Νηπιαγωγείο)
- Η πληροφοριακή επικοινωνιακή τεχνολογία στο Νηπιαγωγείο (H διεθνής εμπειρία και πρακτική – H ΠET και η γλωσσική διδασκαλία στην Ελλάδα – Tα οφέλη από τη χρήση των ΠET στη γλωσσική διδασκαλία – Γραμματισμός – πολυγραμματισμοί: η νέα πραγματικότητα – Η γραφή με τον Η/Υ – Ο επεξεργαστής κειμένου (πλεονεκτήματα, επιφυλάξεις, προτάσεις)
- Η καλλιέργεια του προφορικού λόγου (Ο προφορικός λόγος των νηπίων – Στοιχεία φωνητικής και φωνολογίας – Φωνολογική επίγνωση – Κατανόηση – Παραγωγή προφορικού λόγου – Δραστηριότητες καλλιέργειας προφορικού λόγου (παρουσίαση και κατασκευή)
- Η καλλιέργεια του γραπτού λόγου (Προφορικός και γραπτός λόγος – Η μετάβαση στον γραπτό λόγο – Η έννοια του γραμματισμού (literacy) – των πολυγραμματισμών (multiliteracies) – της ανάδυσης του γραμματισμού – Η θεωρία των ειδών λόγου (genres) – Σχεδιασμός, παρουσίαση και ανάλυση δραστηριοτήτων
Μαθησιακά αποτελέσματα
Θεωρητική και πρακτική προετοιμασία των φοιτητών για τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος στο Νηπιαγωγείο.