Παπαδοπούλου Κωνσταντίνα

Επιβλέπων Καθηγητής: Παπαδοπούλου Πηνελόπη

Τίτλος:  Η Αξιοποίηση της Δημιουργικής Γραφής στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή:

  1. Πηνελόπη Παπαδοπούλου
  2. Τριαντάφυλλος Η. Κωτόπουλος
  3. Γεώργιος Αμπατζίδης

Περίληψη

H διδακτορική διατριβή θα εστιάσει στους τρόπους με τους οποίους μπορεί η δημιουργική γραφή να συνεισφέρει στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Το μειωμένο ενδιαφέρον των μαθητών/τριών για τις φυσικές επιστήμες, αλλά και οι δυσκολίες εμπέδωσης των κανόνων που διέπουν τα φυσικά φαινόμενα, βασικός παράγοντας των οποίων είναι η ελλειμματική κατανόηση και τριβή του μαθητικού πληθυσμού με τον γραπτό λόγο (επιστημονικό και μη), αποτελούν ζητήματα που απασχολούν την ερευνητική κοινότητα των ανθρωπιστικών σπουδών και των εκπαιδευτικών. Ειδικότερα, η μελέτη θα αφορά τις δυσκολίες κατανόησης του γραπτού λόγου στις φυσικές επιστήμες και τη δόμηση νέων προτάσεων διδασκαλίας που θα βασίζονται στη λογική που διέπει τη δημιουργική γραφή. Πρωταρχικός στόχος θα είναι να ενεργοποιηθεί το ενδιαφέρον για το μάθημα, η φαντασία των μαθητών/τριών και τελικά μέσα από τη δημιουργική εξάσκηση του γραπτού λόγου να καλλιεργηθεί η έλλογη σκέψη και η κατανόηση των νόμων και των φαινομένων που αυτοί εξηγούν.

© 2016 nured.uowm.gr