Γνωστικό Αντικείμενο: | Διδακτική Φυσικών Επιστημών |
ΦΕΚ: | 993/09-10-2017 τ.Γ’ |
Γραφείο: | 307 |
Τηλέφωνο: | 2385055134 |
E-mail: | azoupidis@uowm.gr |
Προσωπική Ιστοσελίδα: | https://www.researchgate.net/profile/Tasos_Zoupidis |
Κωδικός Μαθήματος | Τίτλος Μαθήματος |
---|---|
1601Υ | Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι και οι Αναπαραστάσεις τους |
1608Ε | Έννοιες Φυσικών Επιστημών ΙΙ και η Διδασκαλία τους |
1609Ε | Πειραματική Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών |
Είδος Ερευνητικού Προγράμματος | Χρηματοδοτούμενο Εθνικό Ερευνητικό Πρόγραμμα |
Τίτλος | «Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση στοιχείων της Στρατηγικής Ελέγχου Μεταβλητών και οι ιδέες των φοιτητών/τριών του τμήματος Νηπιαγωγών σχετικά με αυτή τη μέθοδο διερεύνησης» |
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός | Διάρκεια 9 μήνες, Μεταδιδακτορική έρευνα (PostDoc), (Eπιβλέποντας κ. Πέτρος Καριώτογλου), ΜΕ ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ. |
Έτος | 2015 |
Είδος Ερευνητικού Προγράμματος | Χρηματοδοτούμενο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα |
Τίτλος | Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών στις Φυσικές Επιστήμες (STED) - ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΙΙ |
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός | Διάρκεια 10 μήνες, Εξωτερικός συνεργάτης με αντικείμενο σύμβασης «ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΥΠΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ». |
Έτος | 2015 |
Είδος Ερευνητικού Προγράμματος | Χρηματοδοτούμενο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα |
Τίτλος | MaterialsScience Project, University-school partnerships for the design and implementation of research-based ICT-enhanced modules on Material Properties |
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός | Διάρκεια 12 μήνες, Μέλος της ερευνητικής Ομάδας Παν/μίου Δυτ. Μακεδονίας, SAS6-CT-2006-042942-Material Science (042942) |
Έτος | 2009 |
Είδος Ερευνητικού Προγράμματος | Χρηματοδοτούμενο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα |
Τίτλος | MaterialsScience Project, University-school partnerships for the design and implementation of research-based ICT-enhanced modules on Material Properties |
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός | Διάρκεια 7 μήνες, Μέλος της ερευνητικής Ομάδας Παν/μίου Δυτ. Μακεδονίας, SAS6-CT-2006-042942-Material Science (042942) |
Έτος | 2007 |
Είδος Ερευνητικού Προγράμματος | Χρηματοδοτούμενο Εθνικό Ερευνητικό Πρόγραμμα |
Τίτλος | «Διερεύνηση Διδακτικών – Μαθησιακών Ακολουθιών: η περίπτωση των δυνάμεων» |
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός | Διάρκεια 5 μήνες, Μέλος της ερευνητικής Ομάδας Παν/μίου Δυτ. Μακεδονίας, ΕΠΕΑΕΚ – Πυθαγόρας I, ΥΠΕΠΘ. |
Έτος | 2006 |
Δράση | Ανάπτυξη καινοτόμου δράσεως συνεργασίας με Ερευνητικό Φορέα |
Τίτλος | Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικών Επιστημών Δημοτικού για το "Νέο Σχολείο". |
Είδος Συμμετοχής | Διάρκεια 12 μήνες, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Αθήνα |
Έτος | 2012 |
Δράση | Παραγωγή καινοτόμου υλικού – Εκπαιδευτικό Υλικό |
Τίτλος | Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικών Επιστημών Δημοτικού για το "Νέο Σχολείο"- Οδηγός Εκπαιδευτικού |
Είδος Συμμετοχής | Διάρκεια 12 μήνες, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Αθήνα |
Έτος | 2012 |
Δράση | Παραγωγή καινοτόμου υλικού – Εκπαιδευτικό Υλικό |
Τίτλος | Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικών Επιστημών Δημοτικού για το "Νέο Σχολείο". |
Είδος Συμμετοχής | Διάρκεια 12 μήνες, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Αθήνα |
Έτος | 2011 |
Δράση | Παραγωγή καινοτόμου υλικού – Εκπαιδευτικό Υλικό |
Τίτλος | Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικών Επιστημών Δημοτικού για το "Νέο Σχολείο"- Οδηγός Εκπαιδευτικού |
Είδος Συμμετοχής | Διάρκεια 12 μήνες, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Αθήνα |
Έτος | 2011 |
Δράση | Παραγωγή καινοτόμου υλικού – Εκπαιδευτικό Υλικό |
Τίτλος | Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικών Επιστημών Δημοτικού για το "Νέο Σχολείο". |
Είδος Συμμετοχής | Διάρκεια 3 μήνες, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Αθήνα |
Έτος | 2010 |
Δράση | Παραγωγή καινοτόμου υλικού – Εκπαιδευτικό Υλικό |
Τίτλος | Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικών Επιστημών Δημοτικού για το "Νέο Σχολείο"- Οδηγός Εκπαιδευτικού |
Είδος Συμμετοχής | Διάρκεια 3 μήνες, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Αθήνα |
Έτος | 2010 |
Transferring a Teaching Learning Sequence Between Two Different Educational Contexts: The Case of Greece and Finland Spyrtou, A., Lavonen, J., Zoupidis, A., Loukomies, A., Pnevmatikos, D., Juuti, K., Kariotoglou, P., International Journal of Science and Mathematics Education, 16(3), 443-463, 2018 |
The impact of the acquisition of Control of Variables Strategy and nature of models in floating-sinking phenomena reasoning and understanding of density as property of materials Zoupidis, A., Pnevmatikos D., Spyrtou, A., and Kariotoglou, P., Instructional Science, 44, 315-334, 2016 |
Σύγχρονες τάσεις στα Προγράμματα Σπουδών Φυσικών Επιστημών: οι περιπτώσεις της διερεύνησης και των επισκέψεων σε χώρους επιστήμης και τεχνολογίας στο Πρόγραμμα “Materials Science” Καριώτογλου, Π., Σπύρτου, Α., Πνευματικός, Δ., & Ζουπίδης, Α., Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, Ειδικό Αφιέρωμα: Αλληλεπιδράσεις Εκπαιδευτικής Έρευνας και Πράξης στις Φυσικές Επιστήμες, 5 (1-2), 153 – 164, 2012 |
Η επίδραση της ρητής σύνδεσης προσομοιωμένων και πραγματικών πειραμάτων στην εννοιολογική κατανόηση της πλεύσης / βύθισης Ζουπίδης, Α., Σπύρτου, Α., Πνευματικός, Δ., Καριώτογλου, Π., 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ένωσης Ελλήνων Φυσικών: Η Φυσική συναντά την κοινωνία, 1ος τόμος, Διδακτική της Φυσικής, Θεσσαλονίκη, 194-205, 2018 |
Contributions of explicit instruction in understanding the control of variables strategy: the case of preschool student teachers. Zoupidis, A., Strangas, A., Kariotoglou, P., In B.C. Dimov (Ed.), Education Across Borders: «Education and research across time and space», ISBN ISBN 978-9989-100-51-2., Bitola, FYROM, 412 – 418, 2017 |
Combining and Linking Virtual with Real Experiments as Scaffolding for Conceptual Understanding: The explanations of floating/sinking phenomena Zoupidis, A., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., and Kariotoglou, P., Synopsis / Extended abstract in International Conference of European Science Education Research Association (ESERA), Helsinki, Finland, , 2015 |
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην οργάνωση επισκέψεων σε χώρους Τεχνο-επιστήμης: περιγραφή της A ́ φάσης της παρέμβασης και πρώτα αποτελέσματα Γκιγκοπούλου, Α., Παπαδοπούλου, Ν., Ζουπίδης, Α., Πάντσιου, Ε., Μαλανδράκης, Γ., Καριώτογλου, Π., Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, , 2015 |
Απόψεις και πρακτικές εν ενεργεία εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία και μάθηση των Φυσικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαλανδράκης, Γ., Γκιγκοπούλου, Α. και Ζουπίδης, Α., Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου: «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», Φλώρινα, , 2014 |
«Πόσες ροδέλες μπορείς να μαζέψεις;» ή «όταν η Φυσική συνάντησε την Τεχνολογία…» (Υδραυλικό σύστημα, Αρχή του Πασκάλ) Ζουπίδης, Α., Χ"Αθανασιάδου, Α. Γκαβαρδίνα, Π., Διαμαντοπούλου, Κ., Ελευθερίου, Δ., Πολίτης, Γ., Πραβινός, Θ., Συμμετοχή στους 8ους Πανελλήνιους Αγώνες Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών: «Διαφωτίζοντας την Εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών», Ε.Κ.Φ.Ε. Αιγάλεω, Αθήνα, , 2014 |
In-service secondary teachers’ ideas and practices about teaching and learning in science education Malandrakis, G., Gkigkopoulou, A. & Zoupidis, A., In B. Musai (Ed.), Education Across Borders: «Critical Thinking in Education», Korce, Albania, 392 – 399, 2014 |
Πρότζεκτ με σκοπό τη δημιουργία φηφιακού κόμικ με τίτλο: Ένας κόσμος τόσος δα χωρίς τριβή Καρκαμάνης, Γ., Ζουπίδης, Α., στο Σαμαρά Θ., Κουσλόγλου Ε., Σαλονικίδης Ι. και Τζιμόπουλος Ν. (επιμ.), Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου Ημαθίας: «Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη», ISBN: 978-960-99301-1-6, Νάουσα, 125-138, 2014 |
Η μεταφορά μιας Διδακτικής Μαθησιακής Σειράς για την πλεύση – βύθιση από την Ελλάδα στη Φινλανδία: όψεις της αξιολόγησης Ζουπίδης, Α., Lavonen, J., Σπύρτου, Ά., Meisalo, V., Πνευματικός Δ., και Καριώτογλου, Π., στο Βαβουγυιός Δ. & Παρασκευόπουλος Σ. (επιμ.), Πρακτικά 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Βόλος, 468 – 475, 2013 |
The impact of the acquisition of control of variables strategy and nature of models in floating-sinking phenomena reasoning and understanding of density as property of materials Zoupidis, A., Pnevmatikos, D., Spyrtou, A. and Kariotoglou, P., Synopsis / Extended abstract in International Conference of European Science Education Research Association (ESERA), Nicosia, , 2013 |
Η εξέλιξη της κατανόησης της διάκρισης υλικού - αντικειμένου μαθητών/τριών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, μέσω διδακτικού πειράματος Βέλιου, Κ. & Ζουπίδης, Α., στο Δημητρίου, Α. (επιμ.), Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση – Έννοιες για τη φύση και το περιβάλλον στην προσχολική εκπαίδευση. Ερευνητικά δεδομένα, μεθοδολογικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές, Αλεξανδρούπολη, 191 – 199, 2013 |
Η εξέλιξη της κατανόησης του φαινόμενου μέρας / νύχτας μαθητών/τριών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, μέσω διδακτικού πειράματος Στράγγας, Α. & Ζουπίδης, Α., στο Δημητρίου, Α. (επιμ.), Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση – Έννοιες για τη φύση και το περιβάλλον στην προσχολική εκπαίδευση. Ερευνητικά δεδομένα, μεθοδολογικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές, Αλεξανδρούπολη, 201 – 209, 2013 |
Η εξέλιξη της κατανόησης του φαινόμενου της διάλυσης μαθητών/τριών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, μέσω διδακτικού πειράματος Δημάδη, Δ. & Ζουπίδης, Α., στο Δημητρίου, Α. (επιμ.), Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση – Έννοιες για τη φύση και το περιβάλλον στην προσχολική εκπαίδευση. Ερευνητικά δεδομένα, μεθοδολογικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές, Αλεξανδρούπολη, 211 – 219, 2013 |
Μια Διδακτική Μαθησιακή Σειρά για την εισαγωγή στοιχείων της διερευνητικής μεθόδου καθώς και της πυκνότητας ως ιδιότητας των υλικών, στα φαινόμενα πλεύσης και βύθισης: η διαδικασία βελτίωσης της σειράς Ζουπίδης, Α., Σπύρτου, Α., Μαλανδράκης, Γ. και Καριώτογλου, Π., στο Παπαγεωργίου, Γ. & Κουντουριώτης, Γ. (επιμ.), Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Αλληλεπιδράσεις Εκπαιδευτικής Έρευνας και Πράξης στις Φυσικές Επιστήμες, Αλεξανδρούπολη, 151 – 158, 2011 |
Μελέτη της εφαρμοσιμότητας μιας διερευνητικής διδακτικής παρέμβασης για την οργάνωση επισκέψεων σε χώρους Τεχνοεπιστήμης Σπύρτου, Α., Ζουπίδης, Α. και Καριώτογλου, Π., στο Παπαγεωργίου, Γ. & Κουντουριώτης, Γ. (επιμ.), Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Αλληλεπιδράσεις Εκπαιδευτικής Έρευνας και Πράξης στις Φυσικές Επιστήμες, Αλεξανδρούπολη, 525 - 532, 2011 |
Primary students’ difficulties in understanding Control of Variables Strategy in floating-sinking Spyrtou, A., Zoupidis, A., and Kariotoglou, P., Synopsis / Extended abstract in International Conference of European Science Education Research Association (ESERA), Lyon, France, , 2011 |
The inquiry aspects of a teaching learning sequence in promoting elementary students' understanding of density as a material property that relates to sinking and floating phenomena Kariotoglou, P., Zoupidis, A. and Spyrtou A., Synopsis / Extended abstract in International Conference of European Science Education Research Association (ESERA), Istanbul, Turkey, , 2009 |
Teaching and learning force interactions in different contexts Spyrtou A., Zoupidis A., Kariotoglou P., Synopsis / Extended abstract in International Conference of European Science Education Research Association (ESERA), Malmoe, Sweden, , 2007 |
Σχεδίαση και πιλοτική εφαρμογή ενός Διαδικτυακού Λογισμικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών σε δυσπρόσιτα σχολεία Ζουπίδης Α., Πρακτικά 5ου Συνεδρίου, Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση, 1 (Γ) 1019-1026, Ιωάννινα, , 2007 |
Η επίδραση της ρητής διδασκαλίας της Στρατηγικής Ελέγχου Μεταβλητών στην κατανόηση της μεθόδου από φοιτήτριες Νηπιαγωγούς Ζουπίδης, Α., Στράγγας, Α., και Καριώτογλου, Π., Στο Μ. Καλογιαννάκης «Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Προκλήσεις και προοπτικές», Αθήνα: Gutenberg, 197-214, 2018 |
The evolutionary refinement process of a Teaching Learning Sequence for introducing inquiry aspects and density as materials' property in floating / sinking phenomena Zoupidis, A., Spyrtou, A., Malandrakis, G., Kariotoglou, P., In D. Psillos & P. Kariotoglou (Eds.), Iterative Design of Teaching-Learning Sequences, Springer., , 167-199, 2016 |
Science teachers’ profile changes concerning non-formal education design Tsaliki, C., Zoupidis, A., Karnezou, M., Malandrakis, G., and Kariotoglou, P., In J. Lavonen, K. Juuti, J. Lampiselkä, A. Uitto, K. & Hahl (Eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future. Helsinki, Finland: University of Helsinki. ISBN 978-951-51-1541-6, , , 2016 |
Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικών Επιστημών για το Νηπιαγωγείο: πτυχές της σύγκρισης του ισχύοντος με αυτό για το «Νέο Σχολείο» Ζουπίδης, Α., Στο Π. Καριώτογλου & Π. Παπαδοπούλου «Φυσικές Επιστήμες και Περιβάλλον στην Προσχολική Εκπαίδευση. Αναζητήσεις και Προτάσεις» Αθήνα: Gutenberg., , , 2014 |
Causal relational reasoning of 5th graders using density in explaining floating-sinking phenomena Zoupidis, A., Pnevmatikos, D., Spyrtou A. and Kariotoglou, P., In C. Bruguière, A. Tiberghien & P. Clément (Eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2011 Conference, Science learning and citizenship. Part 1 (co-eds. Roser Pinto and Kai Niebert). Lyon, France: European Science Education Research Association. ISBN: 978-9963-700-44-8 http://www.esera.org/media/ebook/strand1/ebook-esera2011_ZOUPIDIS-01.pdf, , 104-109, 2012 |
The gradual approach of the nature and role of models as means to enhance 5th grade students' epistemological awareness Zoupidis, Α., Pnevmatikos, D., Spyrtou, A., & Kariotoglou, P., In G. Cakmakci & M.F. Tasar (Eds.), Contemporary science education research: learning and assessment. Ankara, Turkey: Pegem Akademi. ISBN – 978-605-364-033-2, , 415 – 423, 2010 |
The design and development of an ICT- Enhanced Module concerning density as a property of materials applied in floating-sinking phenomena Spyrtou, A., Zoupidis, A., Kariotoglou, P., Ιn: C. P. Constantinou & N. Papadouris (Eds.), GIREP INTERNATIONAL CONFERENCE, Physics Curriculum Design, Development and Validation, Selected Papers. ISBN 978-9963-689-20-0. http://lsg.ucy.ac.cy/girep2008/papers/THE%20DESIGN%20AND%20DEVELOPMENT%20OF%20AN%20ICT-ENHANCED.pdf, , 391-407, 2008 |
Ένα ερευνητικό πρόγραμμα για τη διδασκαλία των δυναμικών αλληλεπιδράσεων σε υποψήφιους/ες Νηπιαγωγούς: Η διδακτική ακολουθία και τα αποτελέσματα εφαρμογής της Σπύρτου, Α., Ζουπίδης, Α., Καριώτογλου, Π., Στo: Χρηστίδου, Β. (επιμ.), Εκπαιδεύοντας τα μικρά παιδιά στις Φυσικές Επιστήμες-Ερευνητικοί προσανατολισμοί και παιδαγωγικές πρακτικές, Εκδοτικός Οίκος Αδελφών Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη., , 221-234, 2008 |