Ντίνας Κωνσταντίνος
Διευθυντής Μεταπτυχιακού

Καθηγητής

Γνωστικό Αντικείμενο: Γλωσσολογία - Eλληνικής γλώσσα και διδακτική της
ΦΕΚ: 544/25-06-2010
Γραφείο: 201
Τηλέφωνο: 23850-55091
Φαξ: 23850-55092
E-mail: kdinas@uowm.gr
Προσωπική Ιστοσελίδα: http://www.nured.uowm.gr/dinas/
Ο Κώστας Δ. Ντίνας είναι Καθηγητής «Γλωσσολογίας - Ελληνικής Γλώσσας και Διδακτικής της» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Π.Δ.Μ., όπου εργάζεται από το 1998. Διδάσκει ή έχει διδάξει σε προπτυχιακό επίπεδο, εκτός από το Τμήμα Νηπιαγωγών, στο Π.Τ.Δ.Ε. και στο Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών του Π.Δ.Μ. και στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο έχει διδάξει στο Π.Τ.Δ.Ε. του Π.Δ.Μ., διδάσκει στο ΜΠΣ του ΠΤΝ και ως προσκεκλημένος καθηγητής στο ΠΤΔΕ Αθήνας και Θεσσαλίας. Το συγγραφικό έργο και τα ερευνητικά ενδιαφέροντά του αφορούν στη διδακτική της νεοελληνικής γλώσσας με έμφαση στις νέες τεχνολογίες και θέματα σχετικά με την νεοελληνική (διαλεκτολογία - ονοματολογία) και στις βαλκανικές γλώσσες. Έχει εκδώσει μονογραφίες, και εργασίες του έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογικούς τόμους. Επίσης, έχει δημοσιεύσει αρκετά άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων.
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΚατανόηση προφορικού λόγου από παιδιά προσχολικής ηλικίας: η περίπτωση της παραδοσιακής και ψηφιακής αφήγησης και η συμβολή της οικογένειας, Ελένη Γκαντιά
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2015
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ γλωσσική ανάπτυξη των νηπίων μέσα από το παραμύθι
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2015
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΤα δίγλωσσα νήπια “μιλούν” για τις πρακτικές γραμματισμού τους στο οικογενειακό περιβάλλον, ΜΙΝΓΚΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2015
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΕυαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα γλωσσικής ποικιλίας (Γεωγραφική, Κοινωνική, Φυλετική), ΣΙΝΤΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2015
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΟι δευτερεύουσες προτάσεις στον προφορικό λόγο των νηπίων, ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2015
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ γλώσσα των Βλάχων (Καραγκούνηδων) της Ακαρνανίας: Καταγραφή μιας γλώσσας υπό εξαφάνιση, Αντώνιος Βασιλείου
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2014
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΠρακτικές παραγωγής γραπτού λόγου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μετά το 1976: Διδασκαλία και αξιολόγηση, Άννα Βακάλη
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2014
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΓλωσσικά Ιδιώματα – Προσχολική Γλωσσική Εκπαίδευση, ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ ΘΩΜΑΗ
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2014
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΓλωσσική ετερότητα και προσχολική γλωσσική εκπαίδευση, ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2014
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΟι δευτερεύουσες προτάσεις στον αφηγηματικό λόγο των νηπίων, ΣΑΜΑΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2014
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ χρήση προφορικότητας και γραπτότητας στα βιογραφικά σημειώματα των πολιτικών ως στρατηγικές οικοδόμησης της πολιτικής τους εικόνας, ΠΑΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2014
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΑνίχνευση και διερεύνηση των αναγνωστικών δυσκολιών παιδιού με νοητική καθυστέρηση που διαμένει σε ίδρυμα, ΚΑΤΡΑΚΑΖΑ ΣΟΦΙΑ
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2014
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΔυσκολίες εκφραστικού λεξιλογίου σε παιδί με οριακή νοημοσύνη και διάσπαση προσοχής που διαμένει σε ίδρυμα: Αξιολόγηση και παρέμβαση, ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΗΛΕΚΤΡΑ
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2014
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΑνίχνευση του εκφραστικού λεξιλογίου, της μορφοσύνταξης και των πραγματολογικών δεξιοτήτων ενός νηπίου με σύνδρομο dravet - ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ ποίηση ως δημιουργική γραφή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Αλίκη Συμεωνάκη
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΣΧΟΛΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΜΦΥΛΩΝ ΣΤΕΡΕΩΤΥΠΩΝ ΣΤΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ ΑΠΌ ΤΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΟΥ ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ: ΜΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΜΗΠΙΑ, ΚΟΥΡΕΛΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ, ΓΑΛΛΟΥ ΒΕΡΓΕΝΙΑ
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΠΔΜ, ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΖΩΗ
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ, ΓΚΑΒΟΤΑΣΙΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΠΔΜ, ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013, ΜΑΡΚΟΖΑΝΗ ΘΕΑΝΩ-ΕΛΕΝΗ
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΟΥ ΠΔΜ, ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013, ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΘΑΛΙΑ
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ, ΤΣΙΓΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΑσκήσεις δημιουργικής γραφής στο δημοτικό σχολείο, ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΠαιδαγωγικές πρακτικές Κριτικού Γραμματισμού, Ελισάβετ Χλαπουτάκη
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2012
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΝέες επικοινωνιακές δομές και συμβάσεις. Γλωσσολογική και κοινωνιολογική ανάλυση των διαδικτυακών συζητήσεων των νέων, Αναστασία Καππάτου
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2012
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ μεταφυσική διάσταση στην ποίηση του Κώστα Μόντη: η θρησκευτική πίστη, η παρουσία και η απουσία του θεού, Όλγα Ντέλλα
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2012
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΟ ποιητής Αθανάσιος Χριστόπουλος: τα Λυρικά· αναγνωστική απήχηση και κριτική αποδοχή, Ιωάννης Μπάκανος
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2012
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΑρχές και κατακλείδες στο ελληνικό λαϊκό παραμύθι, Αικατερίνη Σαραφίδου
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2012
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ γλωσσική ποικιλότητα στο λόγο της μαζικής κουλτούρας: Αναπαραστάσεις της και ανάπτυξη παιδαγωγικού υλικού για μαθητές πρωτοσχολικής ηλικίας, Αικατερίνη Μαρωνίτη
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2011
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΑξιολόγηση των δομικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών των σχολικών εγχειριδίων νεοελληνικής γλώσσας του Δημοτικού Σχολείου, Αναστάσιος Ξανθόπουλος
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2011
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ χρήση της Πληροφοριακής Επικοινωνιακής Τεχνολογίας στη διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο Ελληνικό Δημοτικό σχολείο, Θεοδώρα Τελλίδου
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2011
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΚριτική ανάλυση του λόγου του/της φιλολόγου στο γλωσσικό μάθημα στο ελληνικό σχολείο, Ελένη Σωτηρίου
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2010
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΕπιστημονικά εκπαιδευτικά περιοδικά στην Ελλάδα και εκπαιδευτική πολιτική (1977-2008). Μελέτη τεσσάρων περιπτώσεων, Αγγελική Χρονοπούλου
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2010
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΓραμματισμός και Διδασκαλία του Γραπτού Λόγου στην Ελληνική Προσχολική και Πρωτοσχολική Εκπαίδευση: Από τις Θεωρητικές Αναζητήσεις στον Εκπαιδευτικό Σχεδιασμό και τη Διδακτική Πράξη, Ελένη Κονσούλη
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος
Έτος2010
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ αγγλική γλώσσα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Προγράμματα Σπουδών, διδακτικό υλικό και διδακτικές προτάσεις, Νικόλαος Ποζουκίδης
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2009
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΤο μάθημα της λογοτεχνίας στη Δευτεροβάθμιο Εκπαίδευση: το γαλλικό, το ελληνικό και το κυπριακό παράδειγμα, Χριστίνα Κομοδρόμου
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2009
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΟι γλωσσικές δεξιότητες των νηπίων υπό το πρίσμα του αναδυόμενου γραμματισμού: η συμβολή των κειμένων, Ευθυμία Γώτη–Δούμα
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2009
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική διατριβή
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ ελληνική γλώσσα ως ξένη- Η περίπτωση της Παρευξείνιας Ζώνης (Ουκρανία-Ρωσία-Γεωργία), Άννα Χατζηπαναγιωτίδη
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2008
Figura in Praesentia Μελέτες αφιερωμένες στον καθηγητή Θανάση Νάκα
Ντίνας, Κ. (επιμ.), Εκδόσεις Πατάκη, , 2018
Εφαρμοσμένες γλωσσικές δραστηριότητες: Γέφυρες επικοινωνίας και γραμματισμού.
Δουμανίδου, Σ., Κοντοπούλου, Ά. & Μυρτώ Ντίνα. Επιστημονική επιμέλεια: Κώστας Ντίνας, Σαΐτα, 120, 2016
Ο κριτικός γραμματισμός στη σχολική πράξη. Αρχίζοντας από το νηπιαγωγείο…
Ντίνας, Κ. & Γιώτη, Ε., Gutenberg, 178, 2016
Η Δυτική Μακεδονία στους Νεότερους Χρόνους, Πρακτικά Α΄ Συνεδρίου Ιστορίας Δυτικής Μακεδονίας, Γρεβενά 2-5 Οκτωβρίου 2014
επιμ. Χαρ. Καρανάσιος, Κ. Ντίνας, Δ. Μυλωνάς, Εταιρεία Δυτικομακεδονικών Μελετών, 1376, 2016
Ταξίδι στην ελληνική γλώσσα. Τάξη Γ'. Balanced Literacy Program: Modern Greek Paideia
Chatzisavidis S., Dinas K., Filippidou S., Flegas K., Griva E., Kaifa I., Panteli P., Semoglou C., Vardakas N., Τορόντο: Ελληνική Κοινότητα, 308, 2015
Μελέτη για το πλαίσιο αρχών αξιολόγησης σεναρίων για τη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Ντίνας, Κ., Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 198, 2015
Ταξίδι στην ελληνική γλώσσα. Τάξη Α'. Balanced Literacy Program: Modern Greek paideia
Chatzisavidis S., Dinas K., Filippidou S., Flegas K., Griva E., Kaifa I., Panteli P., Semoglou C., Vardakas N, Τορόντο: Ελληνική Κοινότητα, 312, 2015
Ταξίδι στην ελληνική γλώσσα. Τάξη Ε'. Balanced Literacy Program: Modern Greek Paideia
Chatzisavidis S., Dinas K., Filippidou S., Flegas K., Griva E., Kaifa I., Panteli P., Semoglou C., Vardakas N., Τορόντο: Ελληνική Κοινότητα, 304, 2015
Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη»
Γρίβα, Ε., Κουτσογιάννης, Δ., Ντίνας, Κ., Στάμου, Α., Χατζηπαναγιωτίδη, Ά. & Χατζησαββίδης, Σ. (επιμ.), http://www.nured.uowm.gr/drama/PRAKTIKA.html, , 2014
Κοζάνη, 600 χρόνια ιστορίας. Γένεση και ανάπτυξη μιας Μακεδονικής Μητρόπολης
Καρανάσιος, Χ., Ντίνας, Κ., Μυλωνάς, Δ. & Σκρέκας, Δ. (επιμ.), Δήμος Κοζάνης, 734, 2014
Συγκεντρωτική έκθεση για εκπαιδευτικές μελέτες που αφορούν διδακτικές πρακτικές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ντίνας, Κ. & Σ. Χατζησαββίδης, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 61, 2013
Μελέτη για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία της γλώσσας και της λογοτεχνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Κόμης, Β. Κουτσογιάννης, Δ., Ντίνας, Κ. & Χατζησαββίδης, Σ, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 83, 2012
Μελέτη για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την εφαρμογή σεναρίων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία της γλώσσας και λογοτεχνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: στο πλαίσιο του τυπικού γρα
Αλεξίου, Μ. Κουτσογιάννης, Δ., Ντίνας, Κ. & Χατζησαββίδης, Σ., Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, 126, 2012
Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «35 χρόνια από τη Γλωσσοεκπαιδευτική Μεταρρύθμιση»
Κουτσογιάννης, Δ., Νάκας, Α., Ντίνας, Κ., Παπαναστασίου, Γ. & Χατζησαββίδης, Σ. (επιμ.), Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών, http://www.i, 2012
Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «35 χρόνια από τη Γλωσσοεκπαιδευτική Μεταρρύθμιση»
Κουτσογιάννης, Δ., Νάκας, Α., Ντίνας, Κ., Παπαναστασίου, Γ. & Χατζησαββίδης, Σ. (επιμ.), Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών http://www.ins.web.auth.gr/cms/index.php?option=com_content&view, , 2012
Η Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στη Ρουμανία και τη Βουλγαρία
Ντίνας, Κ., Σούτσιου, Τσ. Χατζηπαναγιωτίδη, Α. & Χρηστίδης, Γ., ΕΔΙΑΜΜΕ, Πανεπιστήμιο Κρήτης, 319, 2011
Documentation and analysis of endangered languages: A 2011 study of Vlachika in Metsovo.
Bakalis, E., Dinas, Κ., Galani, Α., Georgiadis, L. & Tatsis, V., John Latsis Public Benefit Foundation. Research Projects 2011, 49, 2011
Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή «Η Διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας (ως πρώτης/μητρικής, δεύτερης/ξένης)»
Ντίνας, Κ., Χατζηπαναγιωτίδη, Ά., Βακάλη, Ά., Κωτόπουλος, Τ. & Στάμου, Α. (επιμ.), http://linguistics.nured.uowm.gr/Nimfeo2009/praktika, , 2010
Διδακτική αξιοποίηση των νεοελληνικών διαλέκτων. Η περίπτωση του γλωσσικού ιδιώματος Αφάντου Ρόδου
Ντίνας, Κ. & Ζαρκογιάνη, Ε., University Studio Press, 182, 2009
Οι Βλάχοι του νομού Σερρών και της Ανατολικής Μακεδονίας
Κατσάνης, Ν. & Ντίνας, Κ., Interreg III, 237, 2008
Η Ελληνική Γλώσσα ως δεύτερη/ξένη. Έρευνα, Διδασκαλία και Εκμάθησή της
Ντίνας, Κ. & Χατζηπαναγιωτίδη, Α. (επιμ.), University Studio Press, 798, 2007
Το γλωσσικό ιδίωμα της Κοζάνης. Φωνητική-Φωνολογία, Μορφολογία, Σύνταξη, Λεξιλόγιο.
Ντίνας, Κ., Iνστιτούτο Bιβλίου και Aνάγνωσης (Yπουργείο Πολιτισμού - Δήμος Kοζάνης), 240+592, 2005
Η γλώσσα και η διδασκαλία της
Ντίνας, Κ. (επιμ)., Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, 211, 2003
H Πληροφορική-Eπικοινωνιακή Tεχνολογία στο Nηπιαγωγείο: το παράδειγμα της γλώσσας. Γλωσσολογική – Παιδαγωγική – Κοινωνιολογική προσέγγιση
Κυρίδης Α., Δρόσος Β., Ντίνας Κ., Τυπωθήτω – Γιώργος Δαρδανός, 269, 2003
Mαθήματα ρουμανικής γλώσσας.
Ντίνας, Κ., Kώδικας, 78, 1999
H Έκθεση Iδεών στο Λύκειο: Γενικές αρχές, η διδακτική της, η αξιολόγησή της
Ντίνας, Κ., Ντίνας, Κ., 47, 1998
Πέντε διδακτικές δοκιμές
Ντίνας, Κ., Ντίνας, Κ., 55, 1998
Mαθήματα κουτσοβλαχικής γλώσσας. (Διδακτικό υλικό).
Ντίνας, Κ., Ντίνας, Κ., 32, 1996
Kοζανίτικα επώνυμα (1759-1916).
Ντίνας, Κ., Iνστιτούτο Bιβλίου και Aνάγνωσης (Yπουργείο Πολιτισμού - Δήμος Kοζάνης), 305, 1995
Γραμματική της κοινής κουτσοβλαχικής
Kατσάνης, Ν. & Ντίνας, Κ., Κατσάνης - Ντίνας, 149, 1990
Language Program «Modern Greek Paideia»: A record of educational needs in the ‘Aristotelis’ school of Toronto
Griva, E., Dinas, K. & Flegas, K., Multilingual Academic Journal of Education and Social Sciences, 6(1), 113–125, 2018
Obstacles in Implementing Critical Pedagogy
Chlapoutaki, E. & Dinas, K., Multilingual Academic Journal of Education and Social Sciences, 4(1), 88-94, 2016
The sociolinguistic style of cartoons: The case of the TV movie Merry Madagascar
Maroniti, K., Stamou A.G., K.D. Dinas, Griva E., Multilingual Academic Journal of Education and Social Sciences, 1(2), 25-33, 2013
Fostering multilingualism and providing linguistic diversity in Vocational Education: Promoting the less used languages
Chostelidou, D, Griva E., Panitsidou, E. & Dinas, K., Social and Behavioral Sciences, 116, 1348 – 1352, 2013
Representations of youth (language) in Greek TV commercials
Anastasia G. Stamou, Anastasia Agrafioti & Konstantinos D. Dinas, Journal of Youth Studies, 15:7, 909-928, 2012
ЕЗИК ИЛИ ДИАЛЕКТ – ТОВА Е ВЪПРОСЪТ. По повод „Автобиографията“ на Григор Пърличев (Григорис Ставридис)
ДИНАС, К., Език и Литература, 1-2/2012, 200-207, 2012
Representing “traditional” and “progressive” women in Greek television: The role of “feminine”/“masculine” speech styles in the mediation of gender identity construction
Stamou A., Maroniti, K & Dinas, K., Women's Studies International Forum, 35, 38-52, 2012
Αξιοποίηση του Web Quest για τη δημιουργία πολυτροπικών κειμένων
Μουστάκα, Θ. & Ντίνας, Κ., Σύγχρονη Eκπαίδευση, 171, 161-176, 2012
Mediating urban vs. rural female identities in Greek television
Stamou, A.G., Maroniti, K., Dinas, K., Sociolinguistics Symposium (21-24/8/2012, Berlin, Germany), 19, , 2012
University Students’ Emotions in Lectures: The Effect of Competence Beliefs, Value Beliefs and Perceived Task-difficulty, and the Impact on Academic Performance
Stephanou, G, Kariotoglou, P. & Dinas, K., The International Journal of Learning, Vol. 18, N.1, 46-72, 2011
Η χώρα του Αριστοτέλη: Εικόνες της Ελλάδας μέσα από τα διδακτικά εγχειρίδια της ελληνικής ως ξένης γλώσσας υπό το πρίσμα των πολυγραμματισμών και της διαπολιτισμικής επικοινωνίας
Ντίνας, Κ. & Παπά, Σύγχρονη Eκπαίδευση, 167, 143-151, 2011
Τα νέα σχολικά βιβλία στο Γυμνάσιο: Η διδασκαλία της επιχειρηματολογίας.
Ντίνας, Κ. & Σωτηρίου, Ε., Σύγχρονη Eκπαίδευση, 163, 71-82, 2010
Το (Δ)ΕΠΠΣ και τα καινούργια βιβλία γλωσσικής διδασκαλίας. Μια ψύχραιμη αποτίμηση της νέας πραγματικότητας
Ντίνας, Κ., Φιλόλογος, 142, 603-618, 2010
Εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτικό λογισμικό. Απλοί χρήστες ή και δημιουργοί;
Μακαρατζής, Γ. & Ντίνας, Κ., Σύγχρονη Eκπαίδευση, 156, 138-152, 2009
Οι νηπιαγωγοί κρίνουν τον καινούργιο Οδηγό Νηπιαγωγού και προτείνουν...
Γώτη, Ε. & Ντίνας, Κ., Σύγχρονη Eκπαίδευση, 153, 181-190, 2008
Η γλώσσα στη διαφήμιση των παιδικών παιχνιδιών
Ντίνας, Κ. & Κεραμυδά, Μ., Σύγχρονη Eκπαίδευση, 154, 107-124, 2008
Ο αφηγηματικός λόγος ενός παιδιού με σύνδρομο Williams. Μελέτη περίπτωσης
Αλευριάδου, Α. & Ντίνας, Κ., Σύγχρονη Eκπαίδευση, 155, 177-189, 2008
“The school library has to be the core element of the everyday school life”. Greek elementary school teachers describe the ideal school library
Arvaniti, I., Kyridis, A., Dinas, K. & Souliotis, M., International Journal of the Book, 3, VI 133-45, 2007
Greek Primary School Teachers Dream of the Ideal School Library
Arvaniti, I., Kyridis, A., Dinas, K., Library Philosophy and Practice 2007 (August), University of Nebraska - Lincoln, , , 2007
Η σισύφεια διαδρομή των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Παλινωδίες και οξύμωρα σχήματα στο εκπαιδευτικό σχεδιασμό για την Προσχολική Εκπαίδευση.
Ντίνας, Κ., Κυρίδης Α., Αλεξίου, Β., Γώτη, Έ., Σύγχρονη Eκπαίδευση, 146, 55-67, 2006
Η υλοποίηση της διαθεματικότητας στα νέα βιβλία γλωσσικής διδασκαλίας του Δημοτικού Σχολείου. Συγκριτική παρουσίαση των εγχειριδίων των Γ' και Ε' τάξεων
Ντίνας, Κ., Ξανθόπουλος, Α., Σύγχρονη Eκπαίδευση, 147, 57-69, 2006
Γράφω και διαβάζω παρέα με την Κοκκινοσκουφίτσα: Σενάριο Εμπέδωσης και Ανακεφαλαίωσης των δίψηφων συμφώνων και φωνηέντων στην Α' τάξη Δημοτικού.
Μούσιου-Μυλωνά, Ό., Μπλούχου, Στ. & Ντίνας, Κ., Πρακτικά 2ου Συνεδρίου Εκπαιδευτικών Δυτικής Μακεδονίας, Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας, Φλώρινα, 398-415, 2018
Παρουσίαση προγραμμάτων για το μάθημα της γλώσσας στο δημοτικό σχολείο σε πρόσφυγες και μετανάστες μαθητές
Κουρκουβέλη, Ευ., Παλαιολόγου, Ν., Ντίνας, Κ., Γρόσδος, Στ. & Τσιβάς, Α. (επιμ.) Πρακτικά Συνεδρίου «ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ», ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. & Δ.Ε. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, 317-328, 2018
Εφαρμογή και Αξιολόγηση Γλωσσικού Υποστηρικτικού Υλικού του Προγράμματος ΞΕΝΙΟΣ ΖΕΥΣ: Μελέτη περίπτωσης σε πρόσφυγες μαθητές από το camp των Διαβατών
Παλαιολόγου, Ν., Ντίνας, Κ., Μπαϊκούση, Στ-Ε., Γρόσδος, Στ. & Τσιβάς, Α. (επιμ.) Πρακτικά Συνεδρίου «ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ», ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. & Δ.Ε. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, 480-488, 2018
Η συμβολή των ψηφιακών ιστοριών στην ενίσχυση της αναγνωστικής δεξιότητας
Ντίνας, Κ. & Γκαντιά, Ε., Πρακτικά 4ου Συνεδρίου «Νέος Παιδαγωγός». ISBN: 978-618-82301-2-5, Αθήνα, 1943-1952, 2017
Ντίνας, Κ. & Μουτσιούνα, Χ.
Δύο τρόποι αξιολόγησης: Πρόγραμμα Σπουδών – Τράπεζα Θεμάτων, Πρακτικά 4ου Συνεδρίου «Νέος Παιδαγωγός». ISBN: 978-618-82301-2-5, Αθήνα, 3129-3134, 2017
Απόψεις νηπιαγωγών για την επιμόρφωσή τους στον κριτικό γραμματισμό.
Ντίνας, Κ. & Βαϊρινού, Κ., Πρακτικά 2ου Επιστημονικού Συνεδρίου Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων, , 593-607, 2016
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στον κριτικό γραμματισμό: από τη θεωρία στην πράξη.
Ντίνας, K. & Πολατίδου, Ά., Πρακτικά 9oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», , 141-153, 2016
Επιμορφωτικό Πρόγραμμα Κριτικού Γραμματισμού: Διδακτικές Παρεμβάσεις στην Προσχολική Εκπαίδευση.
Ντίνας, K. & Βαϊρινού, Κ., Πρακτικά 9oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», , 155-172, 2016
Η επαγγελματική ενδυνάμωση των δασκάλων και η γλωσσική διδασκαλία: Εισαγωγή στην οπτική του Κριτικού Γραμματισμού στο Δημοτικό Σχολείο.
Ντίνας, K. & Μούσιου, Ό., Πρακτικά 9oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα», , 173-189, 2016
Διδακτική αξιοποίηση του θεσσαλικού ιδιώματος
Ντίνας, Κ. & Σωτηρίου, Ε., Οι γεωγραφικές και κοινωνικές ποικιλίες της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και η παρουσία τους στην εκπαίδευση, Τίρναβος, 123-131, 2015
«Ο λύκος αλλιώς: πώς να 'ναι, πώς; Ψάξε και θα βρεις, κριτικά αν το σκεφτείς». Ο Κριτικός Γραμματισμός στο νηπιαγωγείο: ένα πρόγραμμα εφαρμογής του
Γώτη, Ε. & Ντίνας, Κ. & Κοκοζίδου, Αι., «Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη», http://www.nured.uowm.gr/drama/PRAKTIKA.html, , 2014
Οι διαφημίσεις στη ζωή μας: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα κριτικού γραμματισμού
Αμαραντίδου, Κ., Μούσιου-Μυλωνά, Ό. & Κ. Ντίνας, «Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη», http://www.nured.uowm.gr/drama/PRAKTIKA.html, , 2014
«Δείγματα γραφής»: Από τον «γραπτό λόγο» του «ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ της ελληνικής γλώσσας για το Δημοτικό σχολείο» στον «γραπτό λόγο» του «Προγράμματος σπουδών για τη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας και της λογοτεχνίας στο Δημοτικό σχολείο»
Ξανθόπουλος, Α. & Ντίνας, Κ., «Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη», http://www.nured.uowm.gr/drama/PRAKTIKA.html, , 2014
Επιμορφωτικό Πρόγραμμα επαγγελματικής ενδυνάμωσης εκπαιδευτικών για τον «Κριτικό Γραμματισμό»
Ντίνας, Κ. Βαϊρινού, Κ., Μούσιου-Μυλωνά, Ό. & Πολατίδου, Ά., «Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη», http://www.nured.uowm.gr/drama/PRAKTIKA.html, , 2014
Πρόταση διδασκαλίας των λαϊκών παραμυθιών ως κειμενικού είδους: Προσέγγιση με βάση την κριτική ανάλυση λόγου
Σωτηρίου, Ε., Ντίνας, Κ, Στάμου, Α. & Γρίβα, Ε., «Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη», http://www.nured.uowm.gr/drama/PRAKTIKA.html, , 2014
Παιδαγωγικές πρακτικές κριτικού γραμματισμού σε εφήβους μαθητές
Χλαπουτάκη, Ε. & Ντίνας, Κ., «Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη», http://www.nured.uowm.gr/drama/PRAKTIKA.html, , 2014
Tracing (dis)continuities between children’s literacy practices at home and in the kindergarten: a case study
Maroniti, K., Stamou, A., Dinas, K. & Griva, E., 1st International Conference «EDUCATION ACROSS BORDERS», http://www.edu.uowm.gr/site/content/conference-proceedings-2012, , 2014
Writing in english as a second/foreign language: a longitudinal study focused on students with specific learning disabilities of 5th and 6th elementary school grades: a preliminary analysis
Tsitoura, V., Alevriadou, A. & Dinas, K., 1st International Conference «EDUCATION ACROSS BORDERS», http://www.edu.uowm.gr/site/content/conference-proceedings-2012, , 2014
Τα κειμενικά είδη στο Νηπιαγωγείο: η περίπτωση του ονόματος
Γώτη Ευ. & Ντίνας Κ., 3ο Διεθνές Συνέδριο Προσχολικής Αγωγής, Ιωάννινα 11-13 Μαΐου 2012, http://earlychildhoodpedagogy.gr/old-conferences/37-3rd-conference, 73-84, 2014
Κριτήριο και δείκτες αξιολόγησης της διδασκαλίας της ανάγνωσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ντίνας, Κ. & Χλαπουτάκη, Ε., 34η Συνάντηση του Τομέα Γλωσσολογίας του Α.Π.Θ., http://ins.web.auth.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=891&Itemid=355&lang=en, 300-310, 2014
Ο γλωσσικός χάρτης της ευρύτερης περιοχής Κοζάνης-Γρεβενών.
Ντίνας, Κ., Κοζάνη, 600 χρόνια ιστορίας. Γένεση και ανάπτυξη μιας Μακεδονικής Μητρόπολης, , 365-380, 2014
A Record of Teachers’ Beliefs about Bilingualism and Language Development in Bilingual Preschool Children
Griva, E, Dinas, K. & Stamou, A., Studime Sociolinguistike, Korçe, 114-124, 2013
Overt and covert violence against kindergarten girls: manifestation and apparent inurnment
Ntinas, K., Kalerante, E., Papadopoulou, P. & Kontopoulou, A. 2012, Human Rights and violent behaviour: the social and educational perspective, Nicosia, Cyprus, 141-155, 2012
Διαθεματική πρόταση διδασκαλίας για το μάθημα ΤΠΕ της ΣΤ’ Δημοτικού με χρήση γλωσσικών δραστηριοτήτων και του περιβάλλοντος Scratch.
Χασανίδης, Δ., Ντίνας, Κ., Μπράτιτσης, Δ. & Γκόγκου, Χ., Πρακτικά 6ου Συνεδρίου Πληροφορικής. ISBN 978-960-89650-7-2, Φλώρινα, http://didin, 2012
Νεοελληνική γραμματική» του Μ. Τριανταφυλλίδη και «Νεοελληνική γραμματική
Ξανθόπουλος, Α. & Ντίνας, Κ., Κουτσογιάννης, Δ., Νάκας, Α., Ντίνας, Κ., Παπαναστασίου, Γ. & Χατζησαββίδης, Σ. (επιμ.) 2012. Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «35 χρόνια από τη Γλωσσοεκπαιδευτική Μεταρρύθμιση». Δίον, http://www.ins.web.auth.gr/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=515&Itemid=168, , 2012
Γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1976 και επίσημη σχολική γραμματική
Ντίνας, Κ. & Βαδάση, Κ., Κουτσογιάννης, Δ., Νάκας, Α., Ντίνας, Κ., Παπαναστασίου, Γ. & Χατζησαββίδης, Σ. (επιμ.) 2012. Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «35 χρόνια από τη Γλωσσοεκπαιδευτική Μεταρρύθμιση». Δίον, http://www.ins.web.auth.gr/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=515&Itemid=168, , 2012
Ψηφιακά και διαδικτυακά εργαλεία για την παραγωγή και επεξεργασία αναφορικού και κατευθυντικού λόγου
Ξανθόπουλος, Αν. & Ντίνας, Κ., 9ο Συνέδριο ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ «Η εκπαίδευση στην εποχή των Τ.Π.Ε.», Αθήνα, 20-21 Οκτωβρίου 2012, Τα πρακτικά, Αθήνα, 535-543, 2012
Η γλώσσα και τα υπο-νοούμενα των Αναλυτικών Προγραμμάτων.
Ντίνας, Κ., Πρακτικά Θ' Πανελλήνιο Συνέδριο ΠΤΔΕ του ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, 136-152, 2012
Δημιουργία εννοιολογικού λεξικού. Πρόταση διεξαγωγής ερευνητικής εργασίας στην Α’ Λυκείου
Ντίνας, Κ. & Σωτηρίου, Ε., Η ποιότητα στην Εκπαίδευση: Τάσεις και προοπτικές, Αθήνα, Τόμος Α’ σσ., 2012
Η γλωσσική διδασκαλία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως μέσο αφομοίωσης των ξενόφωνων πληθυσμών. Οι εκθέσεις των επιθεωρητών εκπαίδευσης στην περιφέρεια Φλώρινας (1918-1925).
Ντίνας, Κ., Χλαπουτάκη, Ε. & Γώτη, Ε., Πρακτικά 6ου Συνεδρίου Ιστορίας της Εκπαίδευσης, Πάτρα, 888-899, 2011
Αναλυτικά Προγράμματα Γλωσσικής Διδασκαλίας για την προσχολική εκπαίδευση: διαδρομή ενός αιώνα.
Γώτη, Ε. & Ντίνας, Κ., Πρακτικά 6ου Συνεδρίου Ιστορίας της Εκπαίδευσης, Πάτρα, 553-564, 2011
Διερεύνηση της σχέσης φωνολογικών δεξιοτήτων και οικογενειακού γραµματισµού στην καλλιέργεια του γραµµματισµού των νηπίων
Γώτη, Ε. & Ντίνας, Κ., ΠΡΑΚΤΙΚΑ 2ου Διεθνούς Συνεδρίου Προσχολικής Αγωγής, , Ιωάννινα, 150-167, 2010
Οι νηπιαγωγοί και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές: μια διαδρομή δέκα χρόνων.
Γώτη, Έ. & Ντίνας, Κ., Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΕΤ.Ε.Α.Δ. “Ο εκπαιδευτικός και το έργο του. Παρελθόν, παρόν, μέλλον”,, τόμος Β, 875-892, 2010
Νέες τεχνολογίες και γλωσσική διδασκαλία: ένας απολογισμός - διαφαινόμενες προοπτικές.
Ντίνας, Κ., 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο 'Αχιλλέας Τζάρτζανος' για την Ελληνική Γλώσσα, Τίρναβος, http://www.l, 2010
«Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου μας ...και καλή πλοήγηση!»: Μελέτη ιστοσελίδων των δημόσιων ελληνικών νηπιαγωγείων.
Ντίνας, Δ.Κ. & Βαλσαμίδου, Π.Λ., Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ημαθίας, Νάουσα, 423-436, 2010
Τα λογοτεχνικά κείμενα και πώς αξιοποιούνται στη διδασκαλία της γλώσσας. Έρευνα στα σχολικά εγχειρίδια της γλώσσας των Γ΄, Δ΄, Ε΄ & ΣΤ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου.
Ντίνας, Κ. & Ξανθόπουλος, Α., Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή “Η Διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας (ως πρώτης/μητρικής, δεύτερης/ξένης)”, Φλώρινα, http://lingu, 2010
Οι ασκήσεις παραγωγής γραπτού λόγου στη Γ' Λυκείου και στις Πανελλήνιες εξετάσεις.
Ντίνας, Κ. & Βακάλη, Ά., Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή “Η Διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας (ως πρώτης/μητρικής, δεύτερης/ξένης)”, Φλώρινα, http://lingu, 2010
Η “φυσιογνωμία των μαθητών του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού και του Κέντρου Νεοελληνικής Γλώσσας στην Οδησσό
Τελλίδου, Δ., Podgovyroff, N. & Ντίνας, Κ., Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή “Η Διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας (ως πρώτης/μητρικής, δεύτερης/ξένης)”, Φλώρινα, http://lingu, 2010
«Διανομή των ελληνορθοδόξων οικογενειών της πόλεως Φλωρίνης εις τέσσαρας ενορίας». Σχολιασμένη (επαν)έκδοση της απογραφής του ελληνορθόδοξου πληθυσμού της Φλώρινας από τον Μητροπολίτη Μογλενών και Φλωρίνης Άνθιμο.
Ντίνας, Κ., Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου Necati Cumalı 1921-2000 Ένας Τούρκος συγγραφέας από τη Φλώρινα., Φλώρινα, 227-251, 2009
Φυσικές Επιστήμες και Γλώσσα: μια διαθεματική πρόταση διδασκαλίας της ταξινόμησης των υλικών στις τρεις φυσικές καταστάσεις της ύλης.
Γώτη, Ε., Ντίνας Κ. & Καριώτογλου Π., Οι πολλαπλές προσεγγίσεις της διδασκαλίας και της μάθησης των φυσικών επιστημών Πρακτικά (ηλεκτρονική έκδοση) 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών επιστημών και Νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, Φλώρινα, 293-300, 2009
Το διαδίκτυο στη σχολική τάξη: από τη θεωρία στην πράξη
Τελλίδου, Θ. & Ντίνας, Κ., 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ "Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη", Σύρος, , 2009
Greek teachers’ common misconceptions about bilingualism.
Stamou, A.G. & Dinas, K.D., N. Palaiologou (ed.) Intercultural Education: Paideia, Polity, Demoi., International Association for Intercultural Education (IAIE), Athens, 2009
Το (νέο) Πρόγραμμα Σπουδών γλωσσικής διδασκαλίας και οι πρακτικές των νηπιαγωγών
Γώτη, Ε. & Ντίνας, Κ., Πανελλήνιο Συνέδριο Διδασκαλεία: παρελθόν, παρόν και μέλλον., Αλεξανδρούπολης, 545-558, 2009
Η μεθοδολογία της διδασκαλίας γραμματικών και συντακτικών φαινομένων στις τέσσερις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου
Ντίνας, Κ. & Ξανθόπουλος, Α., Πανελλήνιο Συνέδριο Διδασκαλεία: παρελθόν, παρόν και μέλλον., Αλεξανδρούπολης, 573-584, 2009
Ένα μεθοδολογικό εργαλείο για τον έλεγχο της συνάφειας μεταξύ αναλυτικών προγραμμάτων και διδακτικών εγχειριδίων
Ντίνας, Κ., Ξανθόπουλος, Α. & Κυρίδης, Α., ΙΓ’ Διεθνές Συνέδριο Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, Ιωάννινα, 483-496, 2009
Η διδασκαλία της παραγωγής γραπτού λόγου στα νέα βιβλία της ελληνικής γλώσσας για το Δημοτικό Σχολείο (τάξεις Γ’, Δ’, Ε’ & Στ’).
Ντίνας, Κ. & Ξανθόπουλος Αν., Στο: Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου, Πρακτικά 2ου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου, Ιωάννινα, , 2008
Η ελληνική γλώσσα στον 21ο αιώνα. Πώς (επανα)τίθεται το δίλημμα: 'Ξενηλασία ή ισοτέλεια;'
Ντίνας, Κ., Πρακτικά 2ου Συνεδρίου 'Αχιλλέας Τζάρτζανος', Τίρναβος, http://www.l, 2008
Μπουντώνας εναντίον Frobel: Η ελληνική γλώσσα ως ξένη για τους "ξενοφώνους ομογενείς" στην οθωμανοκρατούμενη Μακεδονία, αλλά και στην ελληνική Μακεδονία του 1913
Ντίνας, Κ., Ηλιάδου-Τάχου, Σ., Η ελληνική Γλώσσα ως δεύτερη/ξένη. Έρευνα, Διδασκαλία, Εκμάθηση, Φλώρινα, 483-495, 2007
Η ελληνική γλώσσα ως δεύτερη/ξένη. Η περίπτωση των παρευξείνιων χωρών (Ρωσία, Ουκρανία, Γεωργία)
Ντίνας, Κ., Χατζηπαναγιωτίδη, Ά., Η ελληνική Γλώσσα ως δεύτερη/ξένη. Έρευνα, Διδασκαλία, Εκμάθηση, Φλώρινα, 496-508, 2007
Ε.Π.Ε.Κ.: Ένα εκπαιδευτικό Λογισμικό για την Επεξεργασία Πρότυπων Επικοινωνιακών Κειμένων
Μακαρατζής, Γ. & Ντίνας, Κ., 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο των εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ. «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην διδακτική πράξη», Σύρος, 31-40, 2007
Τα τρία αναλυτικά προγράμματα της Αγγλικής Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο: Διαφορές και Ομοιότητες
Ντίνας, Κ & Τελλίδου, Θ., Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας, Ιωάννινα, 514-522, 2007
Η διδασκαλία των κειμενικών ειδών στα βιβλία γλωσσικής διδασκαλίας στο Δημοτικό Σχολείο (Γ', Ε' και ΣΤ' τάξεις)
Ντίνας, Κ & Ξανθόπουλος, Α., Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας, Ιωάννινα, 588-596, 2007
Οι ασκήσεις στα νέα βιβλία Γλώσσας Ε΄και ΣΤ' Δημοτικού.
Ντίνας, Κ & Βακάλη, Ά., Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας, Ιωάννινα, 596-604, 2007
Η αντίληψη της έννοιας της λέξης από παιδιά νηπιαγωγείου
Γώτη, Ε. & Ντίνας, Κ., Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου ΟΜΕΡ, http://www.omep.gr/praktika_ekto.htm, , 2007
Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο. Είκοσι χρόνια μετά...
Ντίνας, Κ., Ξανθόπουλος, Α. & Τσακιρίδου, Ε., Mελέτες για την ελληνική γλώσσα, Θεσσαλονίκη, 356-367, 2006
Η ελληνική γλώσσα ως δεύτερη/ξένη. Η περίπτωση της Δημοκρατίας του Καζακστάν
Ντίνας, Κ. & Χατζηπαναγιωτίδη, Α., Πρακτικά του Διεθνούς Συνεδρίου: Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης ξένης ... νέες τάσεις., Θεσσαλονίκη, 368-378, 2006
Εκπαιδευτικό λογισμικό γλωσσικής διδασκαλίας για την προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση.
Ηλιάδου, Β., Ντίνας, Κ., Φαχαντίδης, Ν., Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Αθήνα, 537-546, 2006
Greek Preschool Teachers Facing the New Language Curriculum
Kyridis A., Dinas K., Chatzisavidis S., Tsakiridou E., Zografou M. & Aggelaki Ch., Proceedings of the Edu-World 2006, 1-3/6/2006, IV, , 133-145, 2006
«I can’t stand those pokemons. They are driving my children crazy». Infants, preschool teachers and parents are expressing their opinions about pokemons
Dinas, K., Vamvakidou, I., Kyridis, A., Drossos, V., Daskalaki, N., Takidou, M., Proceedings of the Edu-World 2006, 1-3/6/2006, , VII 122-134, 2006
Γλωσσικὲς παρατηρήσεις στὸ ἔργο τοῦ Εὐγενίου Βούλγαρη: ἡ περίπτωση τῆς γλωσσικῆς ποικιλίας
Ντίνας, Δ.Κ., ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ ΚΕΝΤΡΟΝ ΕΡΕΥΝΗΣ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ & ΙΕΡΑ ΜΕΓΙΣΤH ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ, Καρανάσιος, Χ. (επιμ.) Εὐγένιος Βούλγαρης Ὁ homo universalis τοῦ Νέου Ἑλληνισμοῦ 300 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ (1716-2016), 237-252, 2018
Στρατηγικές κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου
Γρίβα, Ε. & Ντίνας, Κ., Εκδόσεις Πατάκη, Ντίνας, Κ. (επιμ.). 2018. Figura in Praesentia Μελέτες αφιερωμένες στον καθηγητή Θανάση Νάκα, 57-73, 2018
Τα παιδιά ‘διαβάζουν’ κριτικά τον λόγο της μαζικής κουλτούρας
Ντίνας, Κ., Στάμου, Α., Γρίβα, Ε. & Μαρωνίτη, Κ., Εκδόσεις Πατάκη, Ντίνας, Κ. (επιμ.). 2018. Figura in Praesentia Μελέτες αφιερωμένες στον καθηγητή Θανάση Νάκα, 368-387, 2018
Η διδασκαλία και οι χρήσεις της ελληνικής γλώσσας σε σύγχρονα (δια/πολυ)πολιτισμικά περιβάλλοντα
Κώστας Ντίνας & Ελένη Γρίβα, Gutenberg, Ελληνική Γλώσσα Πολιτισμός και ΜΜΕ, 23-57, 2017
Αναπαραστάσεις της γλωσσικής ποικιλότητας στον τηλεοπτικό λόγο: Εφαρμόζοντας ένα πρόγραμμα κριτικού γραμματισμού σε παιδιά πρωτοσχολικής ηλικίας.
Μαρωνίτη, Κ., Στάμου, Α., Γρίβα, Ε. & Ντίνας, Κ., Στάμου Α.Γ., Πολίτης Π., Αρχάκης Α. (2016) (επιμ.). Γλωσσική Ποικιλότητα και Κριτικοί Γραμματισμοί στον Λόγο της Μαζικής Κουλτούρας: Εκπαιδευτικές Προτάσεις για το Γλωσσικό Μάθημα. Καβάλα: Εκδόσεις Σαΐτα, , 57-94, 2016
Σωφρόνης Χατζησαββίδης: ο επιστήμονας, ο εκπαιδευτικός, ο άνθρωπος: οι συνεισφορές του σε διαδικτυακή κοινότητα Επιμορφούμενων εκπαιδευτικών.
Ντίνας, Κ., Αντωνοπούλου, Σ. & Κονσούλη, Ε., Χοντολίδου, Ε., Τσοκαλίδου, Ρ., Τεντολούρης, Φ., Κυρίδης, Α. & Βακαλόπουλος, Κ. (επιμ.) Μνήμη Σωφρόνη Χατζησαββίδη. Γλωσσ(ολογ)ικές & παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Gutenberg, , 17-34, 2016
Οι σχολικές γραμματικές προτείνουν τη διδακτική αξιοποίησή τους
Ντίνας, Κ., Εκδόσεις Gutenberg, Γλωσσική Παιδεία, 35 Μελέτες αφιερωμένες στον καθηγητή Ναπολέοντα Μήτση, 203-214, 2015
Greek Language: The Oldest Spoken Language in Europe
Dinas, K., Untested Ideas Research Center, Greek language in children’s society, 7-20, 2015
Η-συντονισμός στη διαδικτυακή κοινότητα της Α/βάθμιας
Ντίνας, Κ. & Αντωνοπούλου, Σ., Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Διαδικτυακές κοινότητες εκπαιδευτικών για τα γλωσσικά μαθήματα: σχεδιασμός και εμπειρία, 136-142, 2015
Μελέτες περίπτωσης από την η-κοινότητα της Α/βάθμιας
Ντίνας, Κ. & Κονσούλη, Ε., Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Διαδικτυακές κοινότητες εκπαιδευτικών για τα γλωσσικά μαθήματα: σχεδιασμός και εμπειρία, 255-277, 2015
Η αξιοποίηση της διαλεκτικής ποικιλίας στο πλαίσιο της παιδαγωγικής του κριτικού γραμματισμού. Η εμπειρία μιας διδακτικής απόπειρας
Ντίνας, Κ., Εκδόσεις Gutenberg, Τζακώστα (επιμ.) Η διδασκαλία των νεοελληνικών γλωσσικών ποικιλιών και διαλέκτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές εφαρμογές, 167-186, 2015
Η γλωσσική ποικιλότητα στο πλαίσιο της παιδαγωγικής του Κριτικού Γραμματισμού
Ντίνας, Κ., Εκδόσεις Gutenberg, Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. (επιμ.) Γλώσσα και Σύγχρονη (Πρωτο)σχολική Εκπαίδευση. Επίκαιρες προκλήσεις και προοπτικές, 265-303, 2013
Κείμενα των μέσων μαζικής επικοινωνίας για τη διδασκαλία της γλώσσας στο δημοτικό σχολείο.
Ντίνας, Κ. & Ξανθόπουλος, Αν., Αθήνα: Ηρόδοτος/ O.M.E.P., τόμ. 2ος, Κούρτη, Ευαγ. (επιμ.) Παιδική ηλικία και μέσα μαζικής επικοινωνίας., 287-303, 2012
По повод Автобиографията на Григор Пърличев-Ставридис: Език или диалект? Това е въпросът.
Динас, К., София: Университетско издателство “Св. Климент Охридски”, Кайчев, Н. (edit.) Григор Пърличев и братя Миладинови: Нови изледвания и прочити., 128-142, 2011
Γλώσσα και τοπικότητες: Η αναπαράσταση γεωγραφικών ποικιλιών στην ελληνική τηλεόραση.
Στάμου, Α. & Ντίνας, Κ., Θεσσαλονίκη: University Studio Press, Πασχαλίδης, Γρ., Χοντολίδου, Ε. & Βαμβακίδου, Ι. (επιμ.) Σύνορα, Περιφέρειες, Διασπορές., 289-305, 2011
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση του διαδικτύου.
Ντίνας, Κ., Τελλίδου, Δ. & Χαμπιαούρης, Κ., Αθήνα: Πεδίο, Οικονομίδης, Β. (επιμ.) Εκπαίδευση & Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών., 1003-1014, 2011
Aromâna în cadrul latinității orientale. exemplum graiului din zona Samarina.
Dinas, C., București. Editura Universității din București, Nevaci M. (edit.) Studia Linguistica et Philologica. Omagiul Prof. Nicolea Saramandu., 283-291, 2011
Η παραγωγή πολυτροπικών κειμένων στα νέα σχολικά εγχειρίδια της γλώσσας του Δημοτικού σχολείου.
Ντίνας, Κ. & Κουκουρίκου Α., Πουρκός Μ. & Κατσαρού, Ε. (επιμ.) Βίωμα, Μεταφορά και Πολυτροπικότητα: Εφαρμογές στην Επικοινωνία την Εκπαίδευση, τη Μάθηση και τη Γνώση, http://www.nissides.gr/greek/digital.html, , 2011
Vlahofonia din districtul Florina (Grecia) la un pas de disparitie? O abordare sociolinguistică.
Dinas, K., Editura Academiei Române, Studii si cercetări lingvistice ianuarie-iunie 2007, 85-104, 2007
Η γλωσσική διδασκαλία στο ολοήμερο σχολείο
Ντίνας, Κ., Τυπωθήτω - Γιώργος Δαρδανός, Το ολοήμερο δημοτικό σχολείο στην Ελλάδα, 111-131, 2006
Το Ινστιτούτο Βιβλίου και Ανάγνωσης
Ντίνας, Κ., Βιβλιολογείον, Όψεις της Δυτικής Μακεδονίας, 1-6, 2006
Η ελληνική γλώσσα ως ξένη(;) για τους "ξενοφώνους"
Ντίνας, Κ. & Ηλιάδου-Τάχου, Σ., Βιβλιολογείον, Όψεις της Δυτικής Μακεδονίας, 347-357, 2006
Η Κουτσοβλαχική στο πλαίσιο των νεολατινικών γλωσσών. Το παράδειγμα της Σαμαρίνας
Ντίνας, Κ., Βιβλιολογείον, Όψεις της Δυτικής Μακεδονίας, 225-237, 2006
Tα γλωσσικά ιδιώματα της περιοχής Kοζάνης – Γρεβενών
Κατσάνης, Ν. & Ντίνας, Κ., University Studio Press, Κοζάνη και Γρεβενά· Ο χώρος και οι άνθρωποι. Θεσσαλονίκη, 433-437, 2004
Η γλωσσική - κοινωνική ετερότητα και η ονοματολογία: μια κοινωνιογλωσσολογική προσέγγιση των κοζανίτικων επωνύμων
Ντίνας, Κ., Gutenberg, Όψεις της ετερότητας., 73-102, 2004
Η φριτέζα και η κάμερα ή αλλιώς η πατατιέρα και η μικρή κρεβατοκάμερα. Oι ονομασίες τεχνολογικών προϊόντων και η πρόσληψή τους από τα ελληνόπουλα.
Ντίνας Κ., Κυρίδης Α., Τσακιρίδου Ε., Δρόσος Β. & Χατζηγεωργίου Β., Βιβλιολογείον- Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Η γλώσσα και η διδασκαλία της, 73-87, 2003
Καινούργιο κρασί σε παλιό ασκί; Έρευνα καταγραφής των μεταβολών στις γλωσσικές ασκήσεις του Δημοτικού Σχολείου
Δαϊκόπουλος, Ι., Κασίδου, Σ. Ντίνας, Κ., Βιβλιολογείον- Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Η γλώσσα και η διδασκαλία της, 45-62, 2003
Γλώσσα ή διάλεκτος; Iδού το ερώτημα
Ντίνας, Κ., Sofia: Πανεπιστημιακό Τυπογραφείο «Sv. Kliment Ohridski», Raznotchetenijata na teksta, Jubileen zbornhik na prof. d-r Kiril Topalov, 574-595, 2003
Η ανάλυση του περιεχομένου των νομικών κειμένων
Καραγκούνη, Γ., Ντίνας, Κ., Παπαδοπούλου, Α., Συμεωνίδου, Μ., Τόλη, Θ., Τυπωθήτω - Γιώργος Δαρδανός, Η περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο, 87-102, 2003
Δραστηριότητα Εξοικείωσης με τη Χρήση του Λεξικού
Ντίνας, Κ., Βιβλιολογείον, Δραστηριότητες γνωριμίας με το βιβλίο και τη βιβλιοθήκη, 26-7, 2001
Συμμετοχή στη διημερίδα για τα Βλάχικα
Ντίνας, Κ., Αλεξάνδρεια, Γλωσσική ετερότητα στην Ελλάδα., , 2001

© 2016 nured.uowm.gr