Τρόπος παράδοσης | Εργασία σε ομάδες | ||||||||||||
Χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών |
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στη διδασκαλία του μαθήματος: Στα μισά μαθήματα χρησιμοποιούνται: 1. Παρουσιάσεις σε ppt, από τον διδάσκοντα. 2. Παρουσίαση καλών πρακτικών με τη βοήθεια βίντεο. Στα υπόλοιπα μαθήματα οι φοιτητές πραγματοποιούν πειράματα με καθημερινά υλικά. Χρήση μαθησιακών βοηθημάτων βασισμένων σε ΤΠΕ: Όπως ανέφερα στο ΙΙΙ1.5 Χρήση ΤΠΕ στην εργαστηριακή εκπαίδευση: Όπως ανέφερα στο ΙΙΙ1.5 Χρήση ΤΠΕ στην αξιολόγηση των φοιτητών: Υποβάλλουν μικρές εργασίες μέσω e-class (πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης), οι οποίες λαμβάνονται υπόψη στην τελική αξιολόγηση Χρήση ΤΠΕ στην επικοινωνία με τους φοιτητές: Πλην της δια ζώσης επικοινωνίας οι φοιτήτριες επικοινωνούν μαζί μου με e-mail, e-class και μέσω του φοιτητικού συλλόγου με facebook. |
||||||||||||
Οργάνωση διδασκαλίας |
|
||||||||||||
Αξιολόγηση φοιτητών |
1. Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου. 2. Εξέταση προφορική στο τέλος του εξαμήνου. 3. Πρόοδος. 4. Κατ΄οίκον εργασία. 5. Προφορική παρουσίαση εργασίας. 6. Χρήση Πολλαπλής Βιβλιογραφίας. 7. Εργαστήριο ή πρακτικές ασκήσεις. 8. Παρακολούθηση φοιτητών κατα την εκτέλεση εργαστηριακών ή πρακτικών ασκήσεων. 9. Λήψη από τους φοιτητές συστηματικών σχολίων στο μέσον του εξαμήνου. 10. Διασφάλιση διαφάνεια στην αξιολόγηση της επιδοσης των φοιτητών: Όλες οι παραπάνω διαδικασίες αξιολόγησης έχουν ταυτόχρονα το χαρακτήρα της τελικής και της διαμορφωτικής αξιολόγησης, η οποία γίνεται πάντοτε παρουσία πολλών φοιτητών και φοιτητριών. Υπάρχει πάντοτε συζήτηση με τους φοιτητές και λαμβάνεται υπόψη η άποψη που εκφέρουν. |
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : Ζόγκζα, Β. (2007) Η βιολογική γνώση στη παιδική ηλικία. Αθήνα: Μεταίχμιο Καλλέρη - Βλάχου, Μ. (2010). Έννοιες και φαινόμενα από τη φυσική για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. τ.1 Θεσσαλονίκη: Αρίων Εκδοτική, 2010 Καλλέρη - Βλάχου, Μ. (2010). Έννοιες και φαινόμενα από τη φυσική για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. τ.2 Θεσσαλονίκη: Αρίων Εκδοτική, 2010 Καλλέρη - Βλάχου, Μαρία (2016) Έννοιες και φαινόμενα από τον φυσικό κόσμο για μικρά παιδιά: Ιδέες και προτάσεις για δραστηριότητες από την ύλη και τις ιδιότητές της, τη θερμότητα, την κίνηση, τους μαγνήτες και τον διαστημικό χώρο. Θεσσαλονίκη: Ostracon Publishing p.c. Καριώτογλου, Π. (2006). Γνώση Παιδαγωγικού Περιεχομένου Φυσικών Επιστημών: Τρεις μελέτες περίπτωσης. Γράφημα: Θεσσαλονίκη. Καριώτογλου, Π. &Παπαδοπούλου, Π. (2014). Φυσικές Επιστήμες και Περιβάλλον στην προσχολική εκπαίδευση. Αναζητήσεις και προτάσεις. Αθήνα: Gutenberg. Κωνσταντίνου, Κ. Π., Φερωνύμου, Γ., Κυριακίδου, Ε. & Νικολάου, Χ. (2002) Οι φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο: Βοήθημα για τη νηπιαγωγό. Λευκωσία: Εκδόσεις Υπουργείου Παιδείας και ΠολιτισμούΚύπρου. Μπαγάκης, Γ., Παραμυθιώτου, Μ.,Σιόλου, Κ.,Μερίκου, Π.&Αγγέλη, Ε. (2006). Μεθοδολογία δραστηριοτήτων φυσικών επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση: Μια περίπτωση αυτομόρφωσης και κριτικής υποστήριξης νηπιαγωγών. Αθήνα: Μεταίχμιο. Ραβάνης, Κ.(2003) Δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο από τον κόσμο της φυσικής. Αθήνα: Δίπτυχο. Χαλκιά Κ. (2012). Διδάσκοντας φυσικές επιστήμες: Θεωρητικά ζητήματα, προβληματισμοί, προτάσεις. Αθήνα: Πατάκης.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
Θέματα Φυσικών επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση:http://earthlab.uoi.gr/thete/index.php/thete International Journal of Science Education: http://www.tandfonline.com/loi/tsed20#.V1u3uLuLTIU