Περιεχόμενο
- Αναζήτηση βιβλιογραφίας. Μηχανές αναζήτησης και βάσεις δεδομένων.
- Η χρήση του υπολογιστή στην αξιολόγηση της απόδοσης. Δοκιμασίες μέτρησης και αξιολόγησης.
- Ερευνητικές μέθοδοι. Περιγραφικές μέθοδοι και πειράματα. Ποιοτικές και ποσοτικές μετρήσεις.
- Ατομικές διαφορές. Πλευρίωση. Προτίμηση χεριού – ποδιού – ματιού. Ερωτηματολόγια και μετρήσεις εκτέλεσης.
- Μέτρηση και αξιολόγηση γραφοκινητικών δεξιοτήτων.
- Προσοχή. Μνήμη. Ανατροφοδότηση. Χρόνος αντίδρασης.
- Συγγραφή εργασίας.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Κύριο άξονα του μαθήματος αποτελεί η ψυχοκινητική ανάπτυξη και η αξιολόγηση της κινητικής συμπεριφοράς των παιδιών προσχολικής ηλικίας, η επαφή με τα σύγχρονα μέσα καταγραφής, τις δοκιμασίες μέτρησης και αξιολόγησης των αντιληπτικο – κινητικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων.
Βασικό στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σπουδαιότητας της αξιολόγησης της ψυχοκινητικής συμπεριφοράς των νηπίων και η εξοικείωσή τους με τα σχετικά εργαλεία.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- διακρίνουν τις δεξιότητες – ικανότητες και να γνωρίζουν τα βασικά στοιχεία απόκτησης τους
- έχουν γνώση βασικών εργαλείων της μέτρησης και αξιολόγησης της κινητικής συμπεριφοράς στην προσχολική ηλικία
- έχουν εξοικειωθεί με τα σύγχρονα μέσα καταγραφής, μέτρησης και αξιολόγησης των αντιληπτικο-κινητικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων
- γνωρίζουν τον τρόπο που σχεδιάζεται και διενεργείται μία πειραματική έρευνα
- συνεργαστούν στην προετοιμασία, διενέργεια μιας πειραματικής έρευνας επιλέγοντας την κατάλληλη δοκιμασία
- κατανοήσουν, αξιολογήσουν κα να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα μιας δοκιμασίας