Περιεχόμενο
Αντικείμενο της Γνωστικής Ψυχολογίας. Ιστορική αναδρομή. Μέθοδοι μελέτης της γνωστικής Ψυχολογίας (ενδοσκόπηση, πειραματική μέθοδοι, ψυχοφυσιολογικές μέθοδοι, λεκτικές αναφορές). Αναπαράσταση και οργάνωση των γνώσεων. Γνωστικές λειτουργίες των διαδικασιών πρόσληψης, επεξεργασίας, συγκράτησης και ανάσυρσης των πληροφοριών. Βιολογικές βάσεις των γνωστικών λειτουργιών. Αντίληψη. Προσοχή. Μνήμη, Λήθη. Γνωστική ανάπτυξη του νηπίου. Μεταγνώση. Αυτό-ρύθμιση. Διδακτικές μέθοδοι: Διάλεξη και ενεργητικές μέθοδοι, κυρίως ερωτήσεις – απαντήσεις και συζήτηση.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Η εισαγωγή των φοιτητών / τριών στις διαδικασίες απόκτησης, σχηματισμού, επεξεργασίας, αξιολόγησης και χρήσης της γνώσης, με έμφαση τα νήπια, και στο ρόλο του σχολικού πλαισίου σε αυτές τις διαδικασίες. Απόκτηση δεξιοτήτων αναζήτησης της βιβλιογραφίας, σύνθεσης των πληροφοριών και εφαρμογή της γνώσης για το περιεχόμενο του μαθήματος στο περιβάλλον του νηπιαγωγείου. Ικανότητα προσδιορισμού των διαδικασιών της γνώσης από τα νήπια, και του πως το πλαίσιο του σχολείου διευκολύνει και ενισχύει αυτές τις γνωστικές λειτουργίες.