Τριαντάρη Σωτηρία
Διευθύντρια Μεταπτυχιακού

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Γνωστικό Αντικείμενο: Φιλοσοφία και Εκπαίδευση
ΦΕΚ: 156/02-03-2010
Γραφείο: 313
Τηλέφωνο: 2385055110
E-mail: striantari@uowm.gr
Η Σωτηρία Τριαντάρη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο γνωστικό αντικείμενο της Αρχαίας και Βυζαντινής Φιλοσοφίας της Παιδείας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Δίδαξε με ανάθεση το μάθημα Σύγχρονη Πολιτική Φιλοσοφία στο Παν/μιο Μακεδονίας (τμήμα:Διεθνών - Οικονομικών - Ευρωπαϊκών και Πολιτικών Σπουδών) και δίδαξε Φιλοσοφία και Αισθητική Φιλοσοφία στο Παν/μιο Ιωαννίνων (τμήμα: Επιστημών της τέχνης). Από το 2006 έως σήμερα διδάσκει στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο στη Θεματική Ενότητα: Εισαγωγή στον Ελληνικό Πολιτισμό. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα της επικεντρώνονται στη φιλοσοφία της Παιδείας,πολιτική φιλοσοφία της Παιδείας, Ρητορική - Επικοινωνία, Λογική, Ηθική, Πολιτική και Κοινωνική Φιλοσοφία και Αισθητική. Είναι μέλος της Ελληνικής Ιστορικής Εταιρείας, της Ελληνικής Φιλοσοφικής Επιθεώρησης, της Societe Internationale pour lʼ Etude la Philosofie Medievale (Βέλγιο) κ.ά. Συνεργάζεται επί πολλά έτη με το Πανεπιστήμιο του Pitsburg. Επίσης διευθύνει τις σειρές φιλοσοφικός λόγος (εκδ. Επέκταση) και Βυζαντινά κείμενα (εκ. Αντ. Σταμούλης) και Φιλοσοφία και Σύγχρονη Εκπαίδευση (εκδ. Ηρόδοτος, Αθήνα). Έλαβε μέρος σε διεθνή και πανελλήνια συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει εκδώσει πολλά επιστημονικά βιβλία και έχει δημοσιεύσει αρκετά άρθρα.
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική Διατριβή
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή"Ο ηθικός λόγος στη Ρητορική του Αριστοτέλη, διδακτική προσέγγιση στη σύγχρονη εκπαιδευτική αγωγή" Τζήμας Γεώργιος
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2015
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική Διατριβή
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή"Η γνωσιοθεωρητική διάσταση της τέχνης" Κυριακοπούλου Ολυμπία
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2015
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική Διατριβή
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή"Οι περί παιδείας απόψεις του Πλάτωνα: η έννοια της σωφροσύνης στους πλατωνικούς διαλόγους" Τσανακτσίδου Μάρθα
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή"Ηθικοί παράμετροι στη φιλοσοφία της Παιδείας του John Dewey" Θεοδοσίου Ελισαίος
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορική
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή"Η συμβολή της αριστοτελικής Ηθικής στη σύγχρονη περιβαλλοντική εκπαίδευση" Νόιτσης Ιωάννης
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων
Έτος2013
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακές
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΘέματα που σχετίζονται με φιλοσοφία της παιδείας
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα σε περίπου 3 εργασίες έως τώρα
Έτος2012
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΜεταπτυχιακή εργασία
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ αξιοποίηση της ρητορικής του Αριστοτέλη στη Β΄θμια εκπαίδευση με έμφαση στην Έκθεση της Γ΄Λυκείου
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα
Έτος2012
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΜεταπτυχιακή εργασία
Τίτλος - Όνομα Φοιτητή“Απόψεις των γονέων σχετικά με την άθληση και άσκηση των παιδιών τους
Είδος ΣυμμετοχήςΜέλος Επιτροπής
Έτος2012
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΔιδακτορικές Διατριβές
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΔύο διδακτορικές εργασίες υπό παρακολούθηση
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα
Έτος2012
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακές
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΘέματα που σχετίζονται με τη φιλοσοφία της παιδείας
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα σε περίπου 4 εργασίες
Έτος2011
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακές
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΘέματα που σχετίζονται με τη φιλοσοφία της παιδείας
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα σε περίπου 4 εργασίες
Έτος2010
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΜεταπτυχιακή εργασία
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ φιλοσοφία της παιδείας στο John Dewey και πι επίδραση των θέσεων του στην προσχολική ηλικία
Είδος ΣυμμετοχήςΕ[πιβλέπουσα
Έτος2010
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακές
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΘέματα που σχετίζονται με πολιτική φιλοσοφία της παιδείας, ρητορική και αισθητική
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα σε περίπου 5 εργασίες
Έτος2009
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΜεταπτυχιακή εργασία
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΗ Φιλοσοφία στη Λογοτεχνία. Η εκπαιδευτική αξιοποίηση του μυθηστορήματος του Δ. Βαρβαρήγου, Υπατία
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα
Έτος2009
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακές
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΘέματα που σχετίζονται με το τα πεδία πολιτική φιλοσοφία της παιδείας και φιλοσοφία της παιδείας
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα σε περισσότερες από 6 εργασίες
Έτος2008
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακές
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΘέματα που σχετίζονται με τη φιλοσοφία της παιδείας
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπουσα σε περισσότερες από 5 εργασίες
Έτος2007
Είδος Εργασίας - Τμήμα - ΊδρυμαΠτυχιακές ερργασίες
Τίτλος - Όνομα ΦοιτητήΤα θέματα σχετίζονται με τη φιλοσοφία και την παιδεία
Είδος ΣυμμετοχήςΕπιβλέπων. Ήμουν επιβλέπουσα σε περισσότερες από 4 πτυχιακές
Έτος2006
Είδος Ερευνητικού ΠρογράμματοςΆλλο Χρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα
ΤίτλοςΕπικοινωνία και Ρητορικές τεχνικές στην επιχειρηματικότητα.
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, ΠροϋπολογισμόςΔια Βίου Πρόγραμμα, εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Παραδοτέα το Μάιο του 2014, διάρκεια ένα τρίμηνο.
Έτος2014
Είδος Ερευνητικού ΠρογράμματοςΧρηματοδοτούμενο Εθνικό Ερευνητικό Πρόγραμμα
ΤίτλοςΠανεπιστήμιο Αιγαίου. Τμήμα Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών σε θέματα: Φιλοσοφία και Αγωγή και Φιλοσοφική Συμβουλευτική.
Τεχνικές Εκθέσεις, Παραδοτέα, Διάρκεια, Προϋπολογισμός
Έτος2009
ΔράσηΑνάπτυξη καινοτόμου δράσεως συνεργασίας με Ερευνητικό Φορέα
ΤίτλοςΕθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης / Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης.Υπαλληλικός Κώδικας-Διοικητική Διαδικασία
Είδος ΣυμμετοχήςΔίδαξα ως επιμορφώτρια στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης / Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης για επτά ώρες το μάθημα «Σύνταξη Εγγράφων και Οργάνωση Αρχείων» (2007-2008, 35 ώρες).
Έτος2008
ΔράσηΑνάπτυξη καινοτόμου δράσεως συνεργασίας με Ερευνητικό Φορέα
ΤίτλοςΠαιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Είδος Συμμετοχής12. Δίδαξα ως επιμορφώτρια σε πρόγραμμα που διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Τα θέματα που δίδαξα είναι: α. «Το στρες στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές» και β. «Επιθετικότητα στο σχολείο» (Μάρτιος-Απρίλιος 2008, 21 ώρες).
Έτος2008
ΔράσηΑνάπτυξη καινοτόμου δράσεως συνεργασίας με Ερευνητικό Φορέα
ΤίτλοςΕθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης / Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης
Είδος ΣυμμετοχήςΔίδαξα ως επιμορφώτρια στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης / Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης για δεκατέσσερις ώρες το μάθημα: «Διοίκηση-Λειτουργία-Οργάνωση μονάδων Προσχολικής ηλικίας» και «Ανάπτυξη δημιουργικότητας-Φιλοσοφία της προσέγγισης: Λογοτεχνία-Εικαστικά-Παιχνίδι-Μάθηση» (Μάϊος-Ιούνιος-Οκτώβριος 2008).
Έτος2008
ΔράσηΑνάπτυξη καινοτόμου δράσεως συνεργασίας με Κοινωνικό Φορέα
ΤίτλοςΕθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης/ Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης
Είδος ΣυμμετοχήςΜετείχα ως εισηγήτρια στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης/ Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης για επτά ώρες με θέμα: «Μετανάστευση-Ιθαγένεια-Πολιτογράφηση» μέσω τηλεκπαίδευσης (17/9/2008).
Έτος2008
ΔράσηΑνάπτυξη καινοτόμου δράσεως συνεργασίας με Ερευνητικό Φορέα
ΤίτλοςΕθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης/ Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης
Είδος ΣυμμετοχήςΜετείχα ως εισηγήτρια στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης/ Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης για επτά ώρες με θέμα: «Μηχανισμοί και Εργαλεία Πολιτικών για την ισότητα των φύλων» μέσω τηλεκπαίδευσης (Δεκέμβριος 2008).
Έτος2008
ΔράσηΑνάπτυξη καινοτόμου δράσεως συνεργασίας με Ερευνητικό Φορέα
ΤίτλοςΕΠΕΑΕΚ ΙΙ
Είδος ΣυμμετοχήςΕισήγηση με θέμα: "Επίδραση της οικογένειας στη διαμόρφωση των επαγγελματικών επιλογών των παιδιών". Στα πλαίσια του προγράμματος "Ευαισθητοποίηση εκπ/κών και παρεμβατικά προγράμματα για την προώθηση της ισότητας των φύλων".
Έτος2008
ΔράσηΑνάπτυξη καινοτόμου δράσεως συνεργασίας με Ερευνητικό Φορέα
ΤίτλοςΥπαλληλικός Κώδικας-Διοικητική Διαδικασία
Είδος ΣυμμετοχήςΔίδαξα ως επιμορφώτρια στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης / Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης για επτά ώρες το μάθημα «Σύνταξη Εγγράφων και Οργάνωση Αρχείων» (2007, 7 ώρες).
Έτος2007
ΔράσηΑνάπτυξη καινοτόμου δράσεως συνεργασίας με Ερευνητικό Φορέα
ΤίτλοςΣύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης»
Είδος ΣυμμετοχήςΔίδαξα στο ΠΕΚ Λάρισας του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στο ταχύρυθμο πρόγραμμα «Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης» (2007, 48 ώρες).
Έτος2007
ΔράσηΑνάπτυξη καινοτόμου δράσεως συνεργασίας με Ερευνητικό Φορέα
ΤίτλοςΣύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης»
Είδος ΣυμμετοχήςΔίδαξα στο 1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης του Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στο ταχύρυθμο πρόγραμμα «Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης» (2007, 56 ώρες).Θεματικές ενότητες: α. Κριτική παρουσίαση θεωριών μάθησης, β. Σύγχρονοι μέθοδοι εκπαίδευσης, γ. Σύγχρονες τεχνικές διδασκαλίας, δ. Τρόποι και τεχνικές αξιολόγησης μαθητών και εκπαιδευτικού υλικού.
Έτος2007
ΔράσηΔιάκριση Ερευνητικού Έργου
ΤίτλοςThe Contribution of Greek Spirit in the spread of European Idea. Η συμβολή του Ελληνικού πνεύματος στην εξάπλωση της Ευρωπαϊκής ιδέας. Θεσσαλονίκη : Αντ. Σταμούλης, 2005, 123 σ.
Είδος Συμμετοχής
Έτος2005
Ρητορική η Τέχνη της Επικοινωνίας από την Αρχαιότητα στο Βυζάντιο. Η επικαιροποίηση της ρητορικής και η εξέλιξή της
Σωτηρία Τριαντάρη, Αντ. Σταμούλης, Υπό έκδοση, 2016
Επίκτητος Εγχειρίδιον. Η τέχνη του βίου: Ο φιλοσοφημένος βίος του πολιτικού.
Σωτηρία Τριαντάρη, : Ζήτρος, 348, 2015
Το πορτρέτο του Φιλοσόφου κατά τον Επίκτητο ως βάση της Φιλοσοφικής Συμβουλευτικής
Σωτηρία Τριαντάρη, Θεσσαλονίκη: Αντων. Σταμούλης, 152, 2012
Η φιλοσοφία του Πραγματισμού στην Εκπαίδευση. Επικαιροποίηση του έργου του John Dewey «Δημοκρατία και Εκαπίδευση».
Σωτηρία Τριαντάρη. Μετάφραση: Ηλέκτρα Νικαλοαϊδου, Θεσσαλονίκη: Αντων. Σταμούλης, 524, 2012
Αριστοτέλης Ρητορική προς Αλέξανδρον, Προτρεπτικός προς Θεμίσωνα. Ρητορική και Φιλοσοφία.
Σωτηρία Τριαντάρη, Κ. Ζήτρος., 606, 2012
Rhetoric of Aristotle in «lifelong education»
Σωτηρία Τριαντάρη, Lambert Academic Publishing (LAP), 72, 2012
Επανέκδοση με επιπρόσθετο κεφάλαιο. Αριστοτέλης Περί Μέθης, Περί Αρετών και Κακιών, Περί Κόσμου. Φιλοσοφία και Εκπαίδευση.
Σωτηρία Τριαντάρη, Κ. Ζήτρος, 443, 2011
Πολιτική, Ρητορική και Επικοινωνία τον 14ο.
Σωτηρία Τριαντάρη, Αντων. Σταμούλης (Επανέκδοση)., 400, 2010
16. Πολιτική, Ρητορική και Επικοινωνία τον 14ο
Σωτηρία Τριαντάρη, Θεσσαλονίκη: Αντων. Σταμούλης, 400, 2009
Θεολογία και Φιλοσοφία των Πατέρων. "Οι φιλοσοφικές προκείμενες της Ορθόδοξης χριστιανικής θεολογίας"
Σωτηρία Τριαντάρη, Χρήστος Τερέζης, Ηλίας Τεμπέλης, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Πατρών (ΕΑΠ), 19-77, 2008
Βασικές αρχές της αριστοτελικής Λογικής.
Σωτηρία Τριαντάρη, Θεσσαλονίκη: Αντ. Σταμούλης,, 126, 2006
12. Αριστοτέλης Περί Μέθης, Περί Αρετών και Κακιών, Περί Κόσμου. Φιλοσοφία και Εκπαίδευση.
Σωτηρία Τριαντάρη, Θεσσαλονίκη:Κ. Ζήτρος, 382, 2006
19. Η διαχρονικότητα των εκπαιδευτικών απόψεων του Friedrich Nietzsche: Μαθήματα για την Παιδεία.
Σωτηρία Τριαντάρη, Αθήνα: Δαρδανός, 122, 2006
Ιστορία της Φιλοσοφίας. Από το Μεσαίωνα στον 21ο αιώνα. Τόμος Β΄.
Σωτηρία Τριαντάρη, Αντώνης Σταμούλης, 663-1412, 2005
The Contribution of Greek Spirit in the spread of European Idea. Η συμβολή του Ελληνικού πνεύματος στην εξάπλωση της Ευρωπαϊκής ιδέας.
Σωτηρία Τριαντάρη, Αντώνης Σταμούης, 123, 2005
Ιστορία της Φιλοσοφίας. Από την Αρχαιότητα στο Μεσαίωνα. Τόμος Α΄.
Σωτηρία Τριαντάρη, Αντώνης Σταμούλης, 660, 2005
Η συμβολή των λογίων της Τραπεζούντας στην εκπαίδευση των Παραδουνάβιων ηγεμονιών. Στοιχεία Πολιτικής, Ηθικής και Λογικής Φιλοσοφίας στα έργα του Γεώργιου Τραπεζούντιου Χρυσόγονου.
Σωτηρία Τριαντάρη, Ηρόδοτος, 200, 2003
Η πολιτική σκέψη στη Θεσσαλονίκη τον 14ο αιώνα. Θωμά Μαγίστρου, Τοις Θεσσαλονικεύσι περί ομονοίας. Προσέγγιση στη συμβολή της πολιτικής φιλοσοφίας στους νεότερους χρόνους.
Σωτηρία Τριαντάρη, Ηρόδοτος, 147, 2002
Η κριτική του Νικηφόρου Γρηγορά στον Αριστοτέλη.
Σωτηρία Τριαντάρη, Επέκταση, 82, 2001
«The adoptions of prototypes in education of the wise in stoic Epictetus and the Byzantine Theodore Metochites».
Sotiria Triantari, Asian Journal of Humanities and Social Studies, Vol. 3, 32-37, 2015
«The views of byzantine thinker Theodoros Metochites about the sorrow, and the instability of human life»
Sotiria Triantari, American Journal of Social Science, Vol. 4, 288-293, 2015
«Aristotelian Rhetoric As Tool Of Development Of Critical Thinking In Education».
Sotiria Triantari, The International Journal of Social Sciences and Humanities Invention, Vol. 2, 1592-1598, 2015
Stoicism and Byzantine Philosophy: Prohairesis in Epictetus and Nicephorus Blemmydes
Sotiria Triantari, Bochumer Philosophisches Jahrbuch, 17, 85-98, 2014
The aesthetic dimension of rhetoric according to Friedrich Nietzsche and implications in education
Sotiria Triantari, Menon: Journal of Educational Research, 3, 105-112, 2014
The communicational mask of the globalized rhetoric: The modern interpretation of Aristotle’s “not invedit and “invedit proofs
Sotiria Triantari, Asian Journal of Humanities and Social Studies, Vol. 02 –Issue 02, 253-258, 2014
«Πολιτική εξουσία και Πολιτική Φιλοσοφία στο Βυζάντιο».
Σωτηρία Τριαντάρη, Φιλοσοφειν, 7, 203-226, 2013
«Φιλοσοφική Συμβουλευτική για γονείς ατόμων με αναπηρίες»
Σωτηρία Τριαντάρη, Νέα Παιδεία, 148, 61-72, 2013
«Αριστοτελική ρητορική στη δια βίου εκπαίδευση».
Σωτηρία Τριαντάρη, Διά-ΛΟΓΟΣ, 3, 2310246, 2013
«Η ρητορική προέλευση της Σημειωτικής. Όρια Ρητορικής/Σημειωτικής».
Σωτηρία Τριαντάρη, Βυζαντινός Δόμος, , 515-523, 2013
«Political and Philosophical approaches of John Dewey to Plato’s views of education».
Sotiria Triantari, Global Education Review, 1., 68-76, 2013
“Communicative reason as a means of the questioning of subjectivity in John Dewey and Jȕrgen Habermas”.
Sotiria Triantari, Skepsis, ΧΧΙΙΙ, 372-383, 2013
Learning as a way of the treatment of pathos and acquisition of Eudaimonia in Epictetus and Theodoros Metochites.
Σωτηρία Τριαντάρη, Skepsis, XXII, Υπό έκδοση, 2012
«Η φιλοσοφική σύλληψη του διανοητικού προβλήματος στα παιδιά με αναπηρίες».
Σωτηρία Τριαντάρη, Επιστήμες της Αγωγής, 3-4, 179-200, 2012
Aristotelian elements in Nietzsche’s work related to the philosophy of education
Σωτηρία Τριαντάρη, US-China Education Review, Β6, 824-828, 2011
«Διαπολιτισμική Ρητορική» και «Διαλεκτική Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση»,
Σωτηρία Τριαντάρη, Επιστήμες της Αγωγής, 2, 103-117, 2011
Η εργασία ως γνωστική μέθοδο στο φιλόσοφο Αντώνιο Γκράμσι
Σωτηρία Τριαντάρη, ΣΚΕΨΥΣ, Τεύχος 3, 227-238, 2010
Η διερεύνηση της Φιλοσοφίας μέσα από τη Λογοτεχνία: «Ο Ανιψιός του Ραμό του Denis Diderot.. Πρόταση για τη διδασκαλία της Φιλοσοφίας
Σωτηρία Τριαντάρη, Επιστήμες της Αγωγής, Τεύχος 4, 121-128, 2010
Middle Platonic influences on the Aesthetic theory of Basil of Caesarea
Σωτηρία Τριαντάρη, Mésogeios, 35, 87-94, 2009
Plethon’s views on rhetorician’s education: "Brief interpretation of the parts of Rhetoric
Σωτηρία Τριαντάρη, Skepsis, ΧΧ, 287-297, 2009
Η ουτοπία” του Τόμας Μορ. Ένα κείμενο-σταθμός της ευρωπαϊκής πολιτικής σκέψης
Σωτηρία Τριαντάρη, Ιστορικά Θέματα, Τεύχος 65, 24-37, 2007
«Η δημοκρατία ως ηθικό και πολιτικό ιδεώδες της εκπαίδευσης στο Θεόδωρο Μετοχίτη και στον John Dewey».
Σωτηρία Τριαντάρη, Η κρίση της δημοκρατίας ως κρίση της δημοκρατικής παιδείας, (Αλεξανδρούπολη 7-9/11/2013, Υπό δημοσίευ, 2016
«Η “φεντεραλιστική” ρητορική της Ε.E. η κρίση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και η αναγκαιότητα για επικοινωνιακή αλληλεγγύη σε μια “υπερεθνική” δημοκρατία».
Σωτηρία Τριαντάρη, Από την Ρόζα Λούξεμπουργκ στο Τερατώδες Είδωλο της Ευρώπης, Φλώρινα, Υπό δημοσίευ, 2016
«Η ευπραγία ως ευδαιμονία του πολιτικού βίου στο Βυζαντινό διανοητή Θεόδωρο Μετοχίτη»
Σωτηρία Τριαντάρη, Φιλοσοφία της Παιδείας: ανθρωπολογικές, κοινωνιολογικές και θρησκειολογικές οπτικές, Αλεξανδρούπολη, 22-24 Μαϊου 2015, Υπό δημοσίευ, 2016
«Η ρητορική ως τέχνη του πολιτικού λόγου στον Βυζαντινό Μιχαήλ Ψελλό».
Σωτηρία Τριαντάρη, Δημοκρατία. Ρητορική, Ιδεολογία και Πολιτική Φιλοσοφία. Από τον Χρυσό Αιώνα του Περικλή στη σύγχρονη πραγματικότητα, , 27-28/11/ 2015, Υπό δημοσίευ, 2016
Η κριτική του Πλάτωνα στη Ρητορική και τα σχόλια του Βυζαντινού Θεοδώρου Μετοχίτη
Σωτηρία Τριαντάρη, Πλάτων. Γνώση, Μεταφυσική, Πολιτική ή η φιλοσοφία ως υποσημειώσεις στον Πλάτωνα (Θεσσαλονίκη, 24-26 Ιανουαρίου 2014)Φιλοσοφείν τχ. 10, Θεσσαλονίκη, 380-395, 2014
«The function of stoicism in late Byzantium: Theodorus Metochites (1260-1332A.D.)».
Σωτηρία Τριαντάρη-Φωτεινή Σαρημιχαηλίδου, 23o World Congress in Philosophy Philosophy as Inquiry and Way of Life [Φιλοσοφία ως έρευνα και τρόπος ζωής], Αθήνα, Υπό δημοσίευ, 2013
«Η ρητορική παιδεία στο Γεώργιο Γεμιστό Πλήθωνα και στον Ματθαίο Καμαριώτη. Μεταβυζαντινές επιδράσεις».
Σωτηρία Τριαντάρη, πρώτο Ιστορικό Συνέδριο επί του Νεωτέρου Ελληνισμού με θέμα: Λόγιοι της Τουρκοκρατίας, Αθήνα, 245-254, 2013
«Η αριστοτελική ρητορική ως συμβουλευτική μέθοδος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη».
Σωτηρία Τριαντάρη, 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συμπόσιο με θέμα: Εκπαίδευση και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών στον κόσμο. Σύγχρονες τάσεις, προβλήματα, προοπτικές, Pέθυμνο, 261-270, 2013
«Στο επίκεντρο της νιτσεϊκής κριτικής η αντίληψη του Επίκτητου για την προαίρεση».
Σωτηρία Τριαντάρη, Nietzsche, Ζωή, Τέχνη, Ιστορία. Ένα αφιέρωμα στη φιλοσοφία του Friedrich Nietzsche, Θεσσαλονίκη, 209-220, 2013
«Η τέχνη στη φιλοσοφία των Blaise Pascal, Friedrich Nietzsche και Maurice Merleu-Ponty».
Σωτηρία Τριαντάρη, 21ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας, με θέμα: Φιλοσοφία, Τέχνη και Τεχνολογία [Philosophy, Art and Technology]., Κύπρος, 242-255, 2011
Η πολιτική παιδεία του Πλάτωνα σταθμός για τη σύγχρονη περιβαλλοντική αγωγή
Σωτηρία Τριαντάρη, "Αναζητώντας την Ηθική στην Πολιτική: και προβλήματα της Βιοηθικής και της Περιβαλλοντικής Ηθικής & Φιλοσοφίας». 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Περιβαλλοντικής Πολιτικής και Διαχείρισης, Μυτιλήνη, 103-116, 2010
Ο δάσκαλος κατά τον Ιώσηπο Μοισιόδακα». Η επικοινωνία στη σχολική τάξη
Σωτηρία Τριαντάρη, Ο εκπαιδευτικός και το έργο του, Παρελθόν-Παρόν-Μέλλον. 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εταιρείας Επιστημών Αγωγής Δράμας. Δράμα (17 έως 19/10/2008). Δράμα: Εταιρεία Επιστημών Αγωγής Δράμας, 2010,, Δράμα, 134-143, 2010
Φυσιοκρατία και ουμανισμός στον John Dewey. Περιβαλλοντική Πολιτική στο πλαίσιο μιας Δημοκρατικής Εκπαίδευσης
Σωτηρία Τριαντάρη, Στα Πρακτικά του 22ου Συνεδρίου της Διεθνής Φιλοσοφικής Εταιρείας με θέμα: Φιλοσοφία του Περιβάλλοντος. Η Φύση και τα κρίσιμα περιβαλλοντικά θέματα κατά τον 21ο αιώνα. [The Philosophy on the Environment], Καλαμάτα, υπό δημοσίευ, 2010
An abbreviated reconnaissance upon J. Rawls’ political and education planning for social co-operation and citizenship
Sotiria Triantari & Polyxeni Georgoulas, Ηλεκτρονική δημοσίευση στα Πρακτικά Συνεδρίου με θέμα: Intercultural Education: Paideia, Polity and Demoi. The international Conference of the International Association of Intercultural Education (IAIΕ), Αθήνα, Ηλεκτρονική , 2009
Ο προβληματισμός του Nietzsche σε σχέση με τη λογική του Αριστοτέλη
Σωτηρία Τριαντάρη, Διεθνές Συνέδριο στη Φιλοσοφική Σχολή τμήμα Φιλοσοφίας στο Α.Π.Θ. (6-8 Μαΐου 2006).Επιμέλεια-Εισαγωγή Δ. Σφενδόνη-Μέντζου. Θεσσαλονίκη : Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,, Θεσσαλονίκη, 223-232, 2008
Η Ρητορική τέχνη του μυθιστορήματος στο Νετζατί Τζουμαλί
Σωτηρία Τριαντάρη, Διεθνούς Συνεδρίου με θέμα: Ο λογοτέχνης Νετζατί Τζουμαλί. (Φλώρινα, 28-30 Μαΐου 2007). Βιβλιολογείον, Φλώρινα, 326-332, 2008
Η εμπειρία ως εργαλείο διδακτικής μεθοδολογίας στον John Dewey
Σωτηρία Τριαντάρη, Ζητήματα Επιστήμης: Ιστορία, Φιλοσοφία και Διδακτική. Αθήνα (28-30 Σεπτεμβρίου 2007). Αθήνα : Νήσος, 2008, Αθήνα, 273-284, 2008
Η ρητορική προέλευση της Σημειωτικής. Όρια Ρητορικής/Σημειωτικής
Σωτηρία Τριαντάρη, 8ο Συνέδριο Ελληνικής Σημειωτικής Εταιρείας (Φλώρινα 18-21/10/2007, Φλώρινα, Ηλεκτρονική , 2007
Η αγωγή και η μάθηση ως σκοπός της εκπαίδευσης στον Δημήτριο Καταρτζή. Προτάσεις για μια σύγχρονη εκπαίδευση
Σωτηρία Τριαντάρη, Διεθνές Συνέδριο, που διεξήχθηκε στη Σάμο (15-22 Ιουλίου 2007) με θέμα: Φιλοσοφία της Παιδείας. Αθήνα : Κ. Βουδούρης, Σάμος, 339-354, 2007
«Η οινοποσία συντελεστής μάθησης και κριτήριο πνευματικής ηδονής κατά τον Αριστοτέλη»
Σωτηρία Τριαντάρη, 2nd International Symposium on the evaluation and exploitation of Grapes of corresponding terroir through winemaking and Commercialization of wines (1-3 June 2006, Santorini), Σαντορίνη, 229-235, 2006
«Rhetoric of Aristotle counselling methods to train teachers in Greece and Europe»
Sotiria Triantari, Cambridge Scholars Pubishing, , Υπό δημοσίευ, 2016
«Η κριτική του Θεοδώρου Μετοχίτη για την πολιτική απραξία των Ελλήνων φιλοσόφων». Σω
Σωτηρία Τριαντάρη, Μελετήματα και ερωτήματα της Παιδαγωγικής Επιστήμης. Χαριστήριος τόμος στον Ομότιμο Καθηγητή Δημήτρη Χρ. Χατζηδήμου., , 731-741, 2015
«Οι σχολικές βιβλιοθήκες ως πηγή πληροφόρησης για τη Φιλοσοφία».
Σωτηρία Τριαντάρη, Μυρμιδόνες, Φιλοσοφία και Σύγχρονη Εκπαίδευση, 35-41, 2013
«Η Φιλοσοφία από το 1453 έως σήμερα».
Σωτηρία Τριαντάρη, Ηρόδοτος. Δ. Σταμούλης, Νεότερη Ιστορία και Πολιτισμός. Ιστορία της Νεότερης Ελλάδας από το 1453 έως το 2006., Υπό δημοσίευ, 2013
Οι σχολικές βιβλιοθήκες ως πηγή πληροφόρησης για τη Φιλοσοφία.
Σωτηρία Τριαντάρη, Φιλοσοφία και Σύγχρονη Εκπαίδευση. Διευθυντές σειράς: Τερέζης Χρήστος (Καθηγητής Φιλοσοφίας και Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών, Τριαντάρη Σωτηρία (Λέκτορας Φιλοσοφίας της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας), , 600, 2012
«Ο "παιδαγωγός" Nietzsche για τη Θρησκεία».
Σωτηρία Τριαντάρη, Πανεπιστήμιο Αθηνών Φιλοσοφική Σχολή, Η χάρη θέλει αντίχαρη. Αφιέρωμα στον καθηγητή κ. Αντώνιο, Κ. Δανασσή-Αφεντάκη., 293-300, 2011
«Ειδική αγωγή και η Φιλοσοφία της. Από τη θεωρία στη βιωματική εμπειρία».
Σωτηρία Τριαντάρη, Σιδέρης, Έρευνα και Εκπαιδευτική πράξη στην ειδική αγωγή. Παν/μιο Αιγαίου, 603-625, 2011
Το παιδαγωγικό πρόγραμμα του Nietzsche αναφορικά με τη Φιλοσοφία της Εκπαίδευσης
Σωτηρία Τριαντάρη, Επιστήμες της Αγωγής. Σύγχρονη Παιδαγωγική και Ψυχολογία., , 213-231, 2007
Λόγιοι της Δυτικής Μακεδονίας στην περίοδο της Τουρκοκρατίας
Σωτηρία Τριαντάρη, Όψεις Δυτικής Μακεδονίας. Βιβλιολογείον. Φλώρινα, , 203-209, 2006

© 2016 nured.uowm.gr