Περιεχόμενο
Ι. Θεωρητικό μέρος: Ο σχεδιασμός στην κοινωνική έρευνα. Συλλογή, επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων. Προβλήματα μέτρησης (αξιοπιστίας, εγκυρότητας) στην παιδαγωγική έρευνα. Μέθοδοι: Παρατήρηση, βιογραφικό ιστορικό, συνέντευξη, ανάλυση και ερωτηματολόγιο, μέτρηση σχέσεων, Γραπτά τεκμήρια. Εισαγωγή στις βασικές έννοιες και στα στάδια μιας έρευνας. Μέθοδοι έρευνας. Τρόποι δειγματοληψίας. Η έρευνα με ερωτηματολόγιο. Παρουσίαση, ερμηνεία δεδομένων και διεξαγωγή συμπερασμάτων. Τρόποι παρουσίασης των αποτελεσμάτων μιας έρευνας. Εφαρμογές σε θέματα εκπαίδευσης – παιδαγωγικής. II. Πρακτικό μέρος: Πραγματοποίηση μιας έρευνας.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται:
- κατανοήσουν τη διαδικασία διεξαγωγής εκπαιδευτικής ερευνάς και όλες φάσεις ερευνητικού σχεδιασμού)
- κατανοήσουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις μεταξύ ποιοτικής (εθνογραφικής, αφηγηματικής ερευνάς, έρευνας δράσης κλπ.) και ποσοτικής έρευνας
- διατυπώνουν το ερευνητικό πρόβλημα, τα ερευνητικά ερωτήματα και τις ερευνητικές υποθέσεις
- προσδιορίζουν το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνας και να κάνουν ανασκόπηση και αποδελτίωση της σχετικής βιβλιογραφίας
- να προσδιορίζουν τους περιορισμούς της έρευνας
- πραγματοποιούν ερευνητικούς σχεδιασμούς
- συλλέγουν, να επεξεργάζονται και να αναλύουν και να παρουσιάζουν τα ερευνητικά αποτελέσματα και να συνδέουν τα ερευνητικά δεδομένα και ευρήματα με τη διεθνή βιβλιογραφία
- συγγράφουν επιστημονικές εργασίες και να κάνουν προτάσεις για μελλοντική ερευνά
- γνωρίζουν τη δεοντολογία διεξαγωγής εκπαιδευτικής έρευνας.