Περιεχόμενο
- Βασικοί σκοποί της κινητικής και ρυθμικής αγωγής.
- Κινητικά χαρακτηριστικά των παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
- Σώμα, Χώρος, Δύναμη, Σχέσεις
- Αντιληπτικο-κινητικές δεξιότητες. Η φύση και η απόκτησή τους.
- Κατηγορίες δεξιοτήτων: Στάσης, Μετακίνησης, Χειρισμοί.
- Το περιεχόμενο και ο ρόλος των δραστηριοτήτων στα παιχνίδια, στους χορούς και στις ελεύθερες μουσικοκινητικές-θεατρικές-δημιουργικές δραστηριότητες.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Το μάθημα αποτελεί το βασικό εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες της κινητικής αγωγής. Στόχος της ύλης του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές της έννοιας της ψυχοκινητικής ανάπτυξης του νηπίου, της φυσικής αγωγής στην προσχολική ηλικία. Δίδεται έμφαση σε στοιχεία της αναπτυξιακής φυσικής αγωγής (κινητική ανάπτυξη, γνωστική, κοινωνικο-συναισθηματική) και της απόκτηση κινητικών δεξιοτήτων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζουν επαρκώς το γνωστικό και ερευνητικό αντικείμενο της Κινητικής – Ρυθμικής Αγωγής ως επιστήμης,
- γνωρίζουν τη σχέση της με άλλες επιστήμες και τις μεθόδους έρευνας που χρησιμοποιεί
- να συγκρίνουν παιδαγωγικά συστήματα ως προς τους στόχους και τις μεθόδους αγωγής καθώς και το ρόλο του παιδαγωγού και τα αναπτυξιακά του παιδιού προσχολικής ηλικίας
- να είναι ενήμερες/οι των συζητήσεων για την ποιότητα της προσχολικής αγωγής, τις προτεραιότητες στην εκπαίδευση των μικρών παιδιών και άλλα σύγχρονα ζητήματα της προσχολικής κινητικής – ρυθμικής αγωγής
- συνεργαστούν με τους συμφοιτητές τους ώστε να σχεδιάσουν κινητικές δραστηριότητες αναπτυξιακά κατάλληλες για παιδιά προσχολικής ηλικίας