Ηθική, Κοινωνική και Πολιτική Φιλοσοφία

7ο εξάμηνο, Φιλοσοφία και Φιλοσοφικές Προϋποθέσεις της Αγωγής

Κωδικός Μαθήματος 0304Ε
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4
Τύπος μαθήματος Ειδική γενικών γνώσεων
Προαπαιτούμενα μαθήματα Εισαγωγή στη φιλοσοφία και Φιλοσοφία της παιδείας
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) http://eclass.uowm.gr/

Περιεχόμενο

Στο επιλεγόμενο μάθημα εξετάζεται η σχέση της Φιλοσοφίας με την Εκπαίδευση σε πεδία όπως η ρητορική, η λογική, η γλώσσα, η αισθητική, η ηθική, η πολιτική κ.ά. Το μάθημα αναφέρεται στις περί παιδείας απόψεις του Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Στωικών, στις θέσεις βυζαντινών φιλοσόφων, όπως του Νικηφόρου Βλεμμύδη, του Θεόδωρου Μετοχίτη, του Θωμά Μάγιστρου κ.ά. Επίσης γίνεται λόγος για τα νεότερα εκπαιδευτικά συστήματα του Ρουσσώ, του Λοκ, του Νίτσε και του Ντίουι. Μεγάλη βαρύτητα δίνεται στις φιλοσοφικό – παιδαγωγικές απόψεις του Αριστοτέλη, του οποίου η σκέψη επηρεάζει τη σύγχρονη μορφή της δια βίου μάθησης. Στο επιλεγόμενο μάθημα οι φοιτητές αναλαμβάνουν να συνθέτουν εργασίες, προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα τις απόψεις των φιλοσόφων σε θέματα που σχετίζονται με τη φιλοσοφία της παιδείας. Επιπλέον, ασκούνται στο πεδίο της επιστημονικής έρευνας και ακόμη περισσότερο στο πως να συγγράφουν επιστημονικές εργασίες.

Μαθησιακά αποτελέσματα

  1. Θα γνωρίσουν επαρκώς το γνωστικό και ερευνητικό αντικείμενο της φιλοσοφίας και εκπαίδευσης.
  2. Θα κατανοήσουν σε βάθος ότι η εκπαίδευση αποτελεί ένα αρκετά σημαντικό πεδίο το οποίο συνδέεται άμεσα με όλους σχεδόν τους κλάδους της φιλοσοφίας.
  3. Θα αντιληφθούν τη σπουδαιότητα που έχουν ορισμένα εκπαιδευτικά συστήματα ακόμη και σήμερα στην εκπαιδευτική πρακτική.
  4. Θα μάθουν για τη σημασία και τη σχέση των τριών γνωστικών πεδίων της φιλοσοφίας, της ηθικής, κοινωνικής και πολιτικής φιλοσοφίας.
  5. Θα εμβαθύνουν στη σημασία που έχουν τα τρία παραπάνω πεδία στην σύγχρονη έρευνα και πρακτική.

© 2016 nured.uowm.gr