Ιστορία της Προσχολικής Αγωγής

7ο εξάμηνο, Ιστορία της Αγωγής και της Εκπαίδευσης

Κωδικός Μαθήματος 0204Ε
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4
Τύπος μαθήματος Επιλογής, Υποβάθρου, Κορμού
Προαπαιτούμενα μαθήματα Όχι
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές erasmus Ναι
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) http://eclass.uowm.gr/courses/NURED112/

Περιεχόμενο

Στο πλαίσιο του μαθήματος επιχειρείται: α)η καταγραφή της εξέλιξης της προσχολικής αγωγής στην ελληνική εκπαίδευση β)η καταγραφή της διαμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου των νηπιαγωγείων, γ)η συγκριτική εξέταση της διαμόρφωσης της προσχολικής αγωγής στο ελληνικό κράτος και τις ελληνικές κοινότητες του εξωτερικού.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Επίπεδο 6 (1ος κύκλος σπουδών)
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες αναμένεται:

  • Να γνωρίζουν τους σημαντικότερους σταθμούς στην εξέλιξη του ελληνικού νηπιαγωγείου από τη θεσμοθέτησή του έως τις μέρες μας
  • Να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να εξηγούν τις διαφορετικές αντιλήψεις για το σκοπό και τις λειτουργίες της παρεχόμενης προσχολικής εκπαίδευσης που κυριάρχησαν στο διάστημα αυτό
  • Να αναδείξουν και να συζητήσουν κρίσιμα και συνεκτικά λογικά επιχειρήματα σχετικά με τη σύγχρονη σκοποθεσία, και τις λειτουργίες του νηπιαγωγείου στις μέρες μας
  • Να αποκτήσουν την ικανότητα να επικοινωνούν με σαφήνεια ιστορικές παιδαγωγικές έννοιες και ιδέες και να τις περιγράφουν σε σχέση με τη διαχρονική εξέλιξη του ελληνικού νηπιαγωγείου
  • Να εξετάσουν κριτικά τις βασικότερες παιδαγωγικές ιδέες της προσχολικής εκπαίδευσης στο ιδεολογικό, πολιτικό και κοινωνικοοικονομικό τους συγκείμενο
  • Να εντάξουν τις σύγχρονες εξελίξεις στο χώρο της παρεχόμενης στο ελληνικό σύστημα προσχολικής εκπαίδευσης στο ιδεολογικό πολιτικό και κοινωνικοοικονομικό συγκείμενό τους
  • Να έχουν επαρκή γνώση των προσεγγίσεων που επικράτησαν αναφορικά με τη διδασκαλία και τη μάθηση στην προσχολική εκπαίδευσης
  • Να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να εξηγούν της μοτίβα της συνέχειας και της αλλαγής αναφορικά με τη διδασκαλία και τη μάθηση
  • Να είναι σε θέση περιγράψουν και να εξηγήσουν τη δική τους στάση σχετικά με τη διδασκαλία και τη μάθηση, υπό το φως των σύγχρονων αναγνώσεων της προσχολικής παιδαγωγικής
  • Να περιγράφουν τις διαφορετικές θεωρήσεις που επικράτησαν στη νεωτερική περίοδο στο ελληνικό νηπιαγωγείο, αναφορικά με το επάγγελμα της νηπιαγωγού
  • Να προσδιορίζουν τις κοινωνικές και ηθικές ευθύνες του επαγγέλματος της νηπιαγωγού σε διαφορετικές περιόδους
  • Να προτείνουν εννοιολογικά πλαίσια που υποστηρίζουν τη θετική εμπλοκή της νηπιαγωγού εκπαιδευτικού στην τάξη

© 2016 nured.uowm.gr