Η Ολιστικότητα στην Εκπαίδευση, Θεωρία και Πράξη

3ο εξάμηνο, Παιδαγωγική

Διδάσκουσα - ων Κωτσαλίδου Ευδοξία
Κωδικός Μαθήματος 0724Ε
Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας 3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS) 4
Τύπος μαθήματος Ειδικού υποβάθρου, Ανάπτυξη δεξιοτήτων
Προαπαιτούμενα μαθήματα Όχι
Ηλεκτρονική σελίδα μαθήματος (url) http://eclass.uowm.gr/

Περιεχόμενο

  1. Βασικές έννοιες και αρχές του Αναλυτικού προγράμματος σπουδών για την προσχολική εκπαίδευση
  2. Βασικές έννοιες και αρχές της διαθεματικότητας
  3. Οι μαθησιακές περιοχές του αναλυτικού προγράμματος σπουδών
  4. Εργαστηριακές ασκήσεις διαθεματικής σύνδεσης ξεχωριστών επιστημονικών πεδίων
  5. Δημιουργία κατάλληλου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού
  6. Καταγραφή πορισμάτων και αξιολόγηση αυτών

Μαθησιακά αποτελέσματα

Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά: α. στην ανάλυση και κατανόηση του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), β. στις δόκιμες μεθόδους διδασκαλίας, γ. στο παιδαγωγικό και εποπτικό, δ. στα υλικά και μέσα δημιουργίας, ε. στις θεμελιώδεις έννοιες, τους σκοπούς και στόχους που διατρέχουν μια διαθεματική εκπαιδευτική δράση. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να γνωρίζει και κατανοεί τις θεμελιώδεις αρχές που διέπουν το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της προσχολικής εκπαίδευσης
  • Να αναλύει τα επιμέρους πεδία (μαθησιακές περιοχές) του προγράμματος σπουδών
  • Να αντιλαμβάνεται και να κατανοεί τη διαθεματική σύνδεση όλων των διαφορετικών πεδίων
  • Να δημιουργεί ποικίλο παιδαγωγικό υλικό
  • Να αντιλαμβάνεται την άρρηκτη και στενή σχέση που πρέπει να υφίσταται μεταξύ της θεωρίας και της πράξης.

© 2016 nured.uowm.gr